Lóerő

2011.09.02. 07:49

A kabrió bűvöletében

A bajnoki ezüstérmes Albacomp irányítója, a 31 éves Simon Balázs a nyitott sportkocsik szerelmese. Jelenleg egy fehér autócsodával rója a kilométereket. A sebességet szereti, de nem száguldozik, a szabályokat betartja.

Horog László

- A férfiak nagy többségéhez hasonlóan én is szeretem a kocsikat. Követem az új modelleket, a modern technikai megoldásokat. Túlzásba nem viszem, de érdekel a dolog. Sokat utazom, jelenleg Fehérváron élek, a szüleim Kaposváron, a nővérem Budapesten, őket gyakran meglátogatom. Kirándulni is szoktam, most nincs barátnőm, ezért haverokkal, vagy a családtagokkal, legtöbbször a Balatonra, néha Bécsbe - mondja Simon Balázs kosárlabdázó. Amikor közbevetem, két edzés között a koronázó városból könnyedén leugorhat a déli partra, egy csobbanásra, mosolyogva jegyzi meg, ez nem jellemző, viszont hétvégén gyakran időzik a magyar tengernél.

Jelenlegi járműve egy Peugeot 308-as kupé-kabrió, szereti a sportos, kétajtós verziókat. A korábbi autója is ebbe a családba tartozott, három évvel ezelőtt egy ugyanilyen, 307-esben közlekedett. Hozzáteszi, nem árt, ha elég erős a motor, a mostani 1,6 literes, 150 lóerős, lehet vele haladni. Gyártanak dízelt is, ő azonban kabrió esetében a benzinesre szavaz. Fontos a kényelem is, az elegancia. Járműve nem full extrás, navigációt nem építettek bele, a fekete bőrülések teszik elegánssá.

Jogosítványát 1999-ben, 19 évesen szerezte Zalaegerszegen. Szülővárosából, a somogyi megyeszékhelyről ekkor igazolt a ZTE-hez, Zalában kezdte és fejezte be a tanfolyamot. A sikeres vizsga után azonnal lett autója, szüleitől megkapta a család Volkswagen Polóját, tulajdonképpen ezen tanult vezetni. Szülei bíztak benne, a későbbiekben sem kellett csalódniuk fiúgyermekük vezetői képességeiben. Mivel a parketten képes elirányítani egy egész csapatot, ezek után egy négykerekű vezetése nem okozhat megoldhatatlan feladatot. Közúti balesetnek még nem volt részese, mindössze egy állatot ütött el, éjszaka lépett ki elé egy vad, amit nem tudott kikerülni. A járművel ugyan hazajutott, de másnap a szervizben kezdte a napot.

Nem váltogatja gyakran a kocsikat, a családi jármű után egy fekete, háromajtós Peugeot 307-est vásárolt, majd következett az első kabrió. Nem sokat használta – csak ha hazalátogatott -, ugyanis időközben Németországba szerződött, a Telekom Bonn együtteséhez, a német Bundesligában nagy terveket szövögető, ám végül a rájátszásba sem jutó fővárosi egylet szolgálati autót biztosított számára, egy ezüstszürke, Mercedest A-t. Belgiumba igazolt, a Leuven gárdájához, az ottani szponzor egy 1007-es Peugeot kisautót biztosított számára, aminek az volt a különlegessége, hogy az ajtók elektromosan nyíltak. Hazatért, Pécsett pattogtatott egy szezon erejéig, ekkor használta intenzíven a 307-es kabriót. Négy éve került az Albacomphoz.

- A jelenlegi autómat másfél esztendeje, újonnan vásároltam, nem is akarok megválni tőle, pár évig biztosan használom. Amire egy négykerekű kapcsán szükségem van, ebben megtaláltam. A korábbi, nyitott sportkocsik vászontetővel rendelkeznek, úgy tudom, a Peugeot fejlesztette ki a kemény tetőt, ami 20-25 másodperc alatt a helyére kerül. Menet közben nem működik, ezért ha változtatni szeretnék, félreállok, vagy indulás előtt le-, illetve felhajtom. A kabrió számomra életérzés, amikor először megpróbáltam, azonnal szerelmes lettem bele, eldöntöttem, ha a lehetőségeim megengedik, én is ilyen vásárolok. Persze, nem mindig praktikus, a 40 fokos nyári melegben – az idei augusztus bővelkedett ilyen időjárási körülményekben – nem húzom le a tetőt, mert hőgutát kapnék. De este 7-8 óra körül, amikor megy le a nap, nagyon kellemes autókázni, felszabadulttá teszi az embert. Hasonló, mint a motorozás.

Utóbbi nem vonzza, mindössze egyszer próbálta, tíz évvel ezelőtt. Nem nagymotorra pattant, hanem kis robogóra, Krétán, nyaralás során. A kaposváriakkal bajnok lett, jutalom utat kaptak a vezérkartól. A görög szigeteken nagy divat a robogózás, ő is kísérletezett ezzel, ám a kaland rövidre sikeredett. A társak nagyon élvezték a motorozást, ő nem annyira. Azt mondja, félt rajta, nem érezte magát biztonságban. Így számára közlekedési eszközként marad az autó, amivel nem száguldozik. Mivel sokat vezet, adott időközönként kap csekket gyorshajtásról. Mostanában nem jött büntetés, leginkább annak köszönhetően, hogy nem száguldozik, megfontoltan halad, betartja a szabályokat. Azt mondja, a jelenlegi büntetési tételek mellett nincs értelme a rohanásnak.


Simon Balázs

A Simi becenévvel illetett kosaras 1980. február 19-én született Kaposváron. Magassága 187 cm, súlya 82 kg, nem számít égimeszelőnek a kétméteres társak között, mégis kiemelkedik, ugyanis játékintelligenciája rendkívüli. Hetvenszer szerepelt a nemzeti együttesben. Kétszeres bajnok a Kaposvárral, valamint kupagyőztes, a ZTE-vel a legjobb eredménye egy bajnoki bronz. A fehérváriakkal is szerzett bronzot és ezüstöt. Főleg utóbbi bosszantja, a 2011-es döntőben hajszálra voltak a diadaltól, mégis vesztettek a Szolnok ellen. A Magyar Kupa fináléjában is velük találkoztak, ott is a Tisza-partiak nyertek. Simon a közelmúltban hosszabbította meg két évvel a szerződését, reményei szerint négy-öt évet még lehúz az élvonalban. Külföldre már nem vágyik, tökéletesen érzi magát itthon.  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!