Lóerő

2012.10.04. 16:21

Legendás motorok találkozója

Veszprém - A Honda Shadow VT 1100C3-as gazdái adtak randevút egymásnak a megyeszékhelyen a közelmúltban az egyedi motorok kedvelőinek örömére. Az országban megközelítően ötven ilyen kétkerekű rója az utakat, Veszprémbe tizenketten jöttek el hazánk különböző tájairól.

Mátételki András

A csapat "műszakisától", a Dunakeszin élő Angyal Ákostól megtudtuk, hogy a Honda első motorját Japánban 1949-ben dobták piacra. A sorozatos fejlesztések és típusváltások után 1998-ban alkották meg Amerikában a Honda Shadow VT 1100C3-asokat, amelyeknek - ki tudja, milyen üzleti megfontolásból - négy év múlva leállították a gyártását. Természetesen Európába jutott belőlük jó pár darab. Ezek a cruiserek bizony sok hazai motorost is megszédítettek...

A modelleken az első amerikai motorlegenda, az Indian formavilágát fedezhetjük fel. Az 1930-as évekre jellemző post art-deco stílusjegyeit viselik magukon. A klasszikus vonalvezetésű motorra jellemző a kényelem, az egyedi felszereltség, a fehér oldalfalú gumik, s na persze a két színből (narancs-bézs, zöld-bézs, bordó-ezüst) megalkotott gyönyörű fényezés.

- Ezeknek a motoroknak az igazi sajátosságuk, hogy él a "vas" az ember alatt, érezni ahogy a két, összesen 1100 köbcentis henger nyers erejét rezegve adja át a motor egész teste. Olyan érzés vele közlekedni, mint ráülni egy kitörni vágyó, makrancos lóra. Ez annak köszönhető, hogy a V2-es hengerek hajtókarjai egy főtengelycsapon nyugszanak, és ezáltal "egy huppra" jár a motor, ezzel generálva a kellemes vibrációt - magyarázza Angyal Ákos, aki tavaly könyvet írt erről a típusról, természetesen beleszőve saját motoros élményeit is.

Hét évvel ezelőtt klubot alapított - elnöke is volt -, hogy összefogja a Honda Shadow motorosok táborát. Keserűen jegyzi meg, hogy abban a közösségben egy idő után minden más fontosabbá vált a klubnál, mint maguk a motorok... Ő ebből nem kért, és pár éve kiszállt a társaságból. Viszont szívesen elmegy a veszprémihez hasonló rendezvényre, aminek a szervezője a helybeli Tóth István volt.

- Három éve kezdtem magam köré gyűjteni a C3-Shadow-rajongókat, olyanokat, akiket valóban érdekel a motorjuk,  hogy időnként találkozzunk, megbeszéljük motoros élményeinket, s persze tapasztalatot cseréljünk. Így tudjuk meg egymástól, hogy hol lehet egy-egy kiegészítőt olcsón beszerezni, ki az a szakember, aki legyárt egy-egy speciális alkatrészt. A veszprémi volt az első ilyen összejövetelünk, de tervezem, hogy a csapatnak évente legalább egy ilyen programot szervezek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!