Lóerő

2015.02.19. 15:00

Szép verseny Klauszéktól - ERC3 kilencedik, valamint RC3-as kategória második helyén zárt a duó

Klausz Kristóf és Kecskeméti Balázs ismét remek eredményt ért el a Renault Clio R3-assal a Rali Eb legutóbbi futamán.

Heffler Péter

A Rali Európa Bajnokság egyik legnehezebb futamát tudhatja a háta mögött a Klausz Kristóf – Kecskeméti Balázs duó. Míg a versenytársak estek-keltek a lettországi Liepaja Ralin, addig a magyar, Renault Clio R3-assal versenyző alakulat okosan hajtotta a versenygépet a változó körülmények hatására átalakuló szakaszokon. Klauszék az ERC3 kategória kilencedik, valamint az RC3-as kategória második helyén zárták a február 6-8-i viadalt.

- Nagyon nehéz verseny van a hátunk mögött - kezdte az értékelést Klausz Kristóf. - Igaz, a futam előtti teszt nagyon sokat segített, hogy visszarázódjunk az efféle körülmények közé, s az sem volt utolsó szempont, hogy már ismerősként tértünk vissza Liepajaba. A hét közbeni pályabejáráshoz képest viszont teljesen más körülmények között kellett autóznunk a két versenynapon. A jeges, két-három centis, döngölt havas pályák helyett szombaton egy teljesen kijárt, murvás és latyakos, vasárnap pedig húsz-harminc centi hóval borított szakaszon kellett kordában tartanunk a Renault Clio R3-t - mondta még az ifjú pápai pilóta. - Az alkalmazkodással azonban nem akadt gondunk, a gumiválasztás egyértelmű volt, keskeny, nagy szöges abroncsokkal teljesítettük a kijelölt tizenegy gyorsasági szakaszt. A tapadással így nem volt probléma, s ennek köszönhetően – habár nagyon nehéz futam volt – igazán élveztük a menetelést. Az elért eredményünkkel nagyon elégedett vagyok, és bízom benne, hogy az áprilisi, ír Eb futamon, illetve az osztrák bajnokságban is hasonló szinten tudjuk majd folytatni a szereplést - tette még hozzá Klausz Kristóf.

A Klausz Kristóf - Kecskeméti Balázs páros legközelebb az áprilisi, ír Eb futamon és az osztrák bajnokságban bizonyíthat.  (Fotó:Klausz Motorsport)

A lettországi ralipályák egyébként arról híresek, hogy nagyon tempósak, hiszen végig ötödik-hatodik sebességi fokozatban lehet autózni. Azonban rendkívül észnél kell lenni, ugyanis jellemzően majdnem minden kanyar után bukkanó, és majdnem minden bukkanó után ismét egy kanyar, árulta még el a versenyző. Kecskeméti Balázs navigátor is pozitívan értékelte a Liepaja Ralit.

- Büszke vagyok Kristófra, hiszen megint nagyon okosan és szépen hajtotta a versenypályán a Renault-t, a kategóriatársakkal is tartani tudtuk a lépést - mondta Kecskeméti Balázs. - A kategóriaértékelésben mindössze két brit, illetve a helyi alakulatok előztek meg minket, ami nem is volt meglepetés számunkra, hiszen ők éjjel-nappal, télen-nyáron ilyen szélsőségesen változó körülmények között autóznak és nagyon alapos a pályaismeretük. Velük szemben mi most jártunk itt másodjára, és az alkalmazkodás is kicsivel több időt vett tőlünk igénybe - fűzte hozzá a navigátor, majd kitért még a pálya sajátosságaira. - Az egyik legspeciálisabb, de egyben legélvezetesebb futam az Európa Bajnokság programjában a Liepaja Rali. Nagyon sok baleset történt, a mezőny nagy része kiesett, ezért még nagyobb szó az, hogy mi probléma nélkül a célba tudtuk kormányozni az autót – Az időeredményeink abszolút bizakodásra adnak okot, jelenleg az ERC3-as kategória ötödik helyén állunk, két bajnoki futamot követően - tette hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!