Dübörög a használt gépkocsik importja

Augusztusban ismét csaknem 11 ezer importált használt személyautót regisztráltak Magyarországon, ami a DataHouse adatai szerint 12 százalékkal meghaladja az előző év azonos hónapjában mért szintet.

Autókereskedés Veszprém határában. A legnagyobb érdeklődés az 1-1,5 millió forint értékű használt autók iránt volt

Fotó: Molnár Sándor/Napló

Az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől. Április óta a piac szereplői fokozatosan hozzák be a lemaradást: az idén eltelt nyolc hónap összesített adatai már csupán 1,9 százalékos elmaradást mutatnak az előző év hasonló időszakához képest. Az előrejelzések szerint év végére az idén behozott mennyiség akár meg is haladhatja a tavalyi több mint 130 ezres szintet. Ennek a prognózisnak a teljesülését főként egy erősebb járványhullám és a vele járó korlátozások akadályozhatják meg.

– Az importot jelenleg két tényező is pörgeti. Egyrészt nyáron jelentősen lazultak az utazási korlátok, ami elsősorban a magánimport növekedését okozta. Másrészt az egyre súlyosabb csiphiány hosszabb-rövidebb leállásokat okoz a gyártásban, ami növeli az átadási határidőket az újautó-piacon. Ebben a helyzetben a korábbinál több vásárló dönt úgy, hogy új gépkocsi helyett néhány éves használt autót keres, és ezt jó eséllyel a külföldi kínálatban találja meg – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

Az idén behozott valamivel több mint 85 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb autók felé tolódott el. A kisautók és az alsó középkategóriás gépkocsik részesedése az importból a tavaly ilyenkor kimutatott 43-ról 47 százalék fölé emelkedett. Az importot korábban uraló státuszmárkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes a hatodik, a hetedik és a nyolcadik helyet foglalja el, miközben a Hyundai a nyolcadikról az ötödik helyre kapaszkodott fel egy év alatt. A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel – míg az elsőnek csökkent, az azt követő három márkának nőtt a részaránya a teljes behozatalon belül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!