A határidők szorításában

2017.11.25. 08:20

Kérdések és válaszok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány során, ha szerződést újítanak meg, vannak olyan gyakran felmerülő kérdések, amelyekre oda kell figyelniük az autótulajdonosoknak. 

Molnár Sándor

Szarka Ferenc független biztosítási szakértő: Egy üzemben tartónak több gépjárműve is lehet a nevén, és mindegyik járműre vonatkozhat a bonus-malus rendszer Fotó: Molnár Sándor

A témával kapcsolatban Szarka Ferenc független biztosítási szakértő osztotta meg a tapasztalatait.- Fontosak a felmondási és átkötési határidők. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést váltóknak november 30-ig beérkező írásos felmondással kell megszüntetni a régi szerződésüket (tévedés esetén évfordulóra az visszavonható), majd az új szerződést december 31-ig kell beküldeni az új biztosítónak. Ez év végén nagyon kell figyelni az ügyfeleknek, mert december 29., péntek az utolsó munkanap.

Érdemes az egész folyamatot biztosítási tanácsadó cégre bízni, mert nekik külön telefax- és e-mail- elérhetőséget teremt minden biztosítótársaság az ügyek intézéséhez, ezért felelősséggel és biztonságosan segítenek az ügyintézésben - tanácsolta a szakmai vezető.Szólt arról is, nagyon sokan meglepődnek, hogy a forgalmi engedélyre kötelezett, vagy a hároméves időszaki engedéllyel rendelkező járművükkel több hónapig, fél évig nem is közlekedtek, és a biztosítók mégis kérik tőlük a díjat. Amennyiben hivatalosan forgalomból nem vonták ki a járművet, akkor nem szabályos a díjszüneteltetés. Elmondta még, hogy a bonus-malus káralakulástól függő módosító tényezők a továbbiakban is örökíthetők egyik biztosító szerződéséről a másik biztosítótársaságnál újonnan kötött kgfb-szerződésre. Sokan ezt nem pontosan ismerik.

Szarka Ferenc független biztosítási szakértő: Egy üzemben tartónak több gépjárműve is lehet a nevén, és mindegyik járműre vonatkozhat a bonus-malus rendszer Fotó: Molnár Sándor

Egy üzemben tartónak több gépjárműve is lehet természetesen a nevén, és mindegyik járműre vonatkozhat a bonus-malus rendszer, ami azt jelenti, hogy egy új autó vásárlása esetén a régi megtartása mellett a bonus- gyűjtési időszak az új járműre is elkezdődhet, és a biztosítók mindig az üzemben tartó személyére köthetnek szerződést, ezért nagyon fontos az ide vonatkozó dokumentumok (forgalmi engedély, lakcímkártya) aktualizálása.Megjegyezte azt is, hogy egy üzemben tartó öt járműve felett már pótdíjat kalkulál a biztosító a következő járműre. Kiemelte, hogy több társaság kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéséhez kiegészítő biztosításokat is köthetünk, például kátyúkár, vadkár, szélvédőkár, asszisztencia és jogvédelmi biztosítás.

Szarka Ferenc az online értékesítéssel kapcsolatban elmondta, hogy a jól ismert internetes felületek és elektronikus összehasonlító programok (Mabisz-portál) felkészülten várják a tájékozódni vágyókat a 2018. évi kötele-ző gépjármű-felelősségbiz- tosítással kapcsolatosan. Ugyanakkor közös aranyszabály az egész évre, hogy szakértőkkel intéztessék gépjármű-biztosítási ügyeiket, mert ők felelősségbiztosítással rendelkeznek a tevékenységükre vonatkozóan, míg az egyéni online kötéseknél a díjkalkulációt végző fogyasztó viseli az esetleges hibázás összes anyagi terhét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!