Mikulás Rallye

2018.12.06. 07:00

Születésnapját idézi a rajtszám

Ez egy régi szerelem, hiszen benzingőzben nőttem fel. Apám motorozott, versenyzett, előttem szerelte gyerekkoromban a gépet, úgyhogy adott volt az alap – nyilatkozta lapunknak Szabó Imre arról, hogy honnan is van időről időre az, hogy elindul a decemberi hazai autóversenyen: ezúttal hétvégén a 22. Taxi4 Mikulás Rallye-n.

Juhász-Léhi István

Szabó Imre 2005-ban egy Toyota Corolla WRC-vel 3. lett a Mikulás Rallye-n Fotó: Rallysport.hu

Mint azt Szabó Imre elmesélte, amikor 1975-ben Veszprémbe jött dolgozni a Volánhoz, ott volt teherkrossz szakág, amibe bele is kóstolt, hiszen versenyzett. De járták a raliversenyek idején az országot, a pályák mellett éjszakáztak. Nagyon szerette, és szerette volna megméretni magát hasonló keretek között.

– Vállalkozó lettem, amire rátettem az életem és igazán keretem nem volt versenyezni, mert vallom, hogy vagy normálisan, vagy sehogy – árulta el ebbéli ars poeticáját. – Volt aztán egy időszak az életemben, amikor vettem egy verseny BMW-t ralikrosszba, de azt is csak nézegetni volt időm.

Szabó Imre 2005-ban egy Toyota Corolla WRC-vel 3. lett a Mikulás Rallye-n Fotó: Rallysport.hu

Valamivel több, mint tíz esztendeje (2005-ben) viszont Szabó Imre bérelt a Mikulás Rallye-ra egy Toyota Corolla WRC-t, amivel az abszolút értékelésben a harmadik helyen végzett, majd a következő évben egy Peugeot 206 WRC-vel állt rajthoz a ralirajongók által csak Miku vb-nek becézett viadalon.

– A 65. születésnapomon úgy gondoltam, hogy megajándékozom magam egy újabb élménnyel, ezért a hétvégén egy R5-ös Skodával vágok neki a Veszprém környéki pályáknak – jelentette ki Szabó Imre, aki hozzátette: a „hóbortját” a család támogatja, ráadásul a fia motokrosszozott, így ezen a vonalon is bizonyosan öröklődött valami.

A hétvégén egy jót szeretne autózni a születésnapos, ahogy mondta élvezni szeretné minden percét a ralinak, de hitvallása szerint nemcsak autózgatni szeretne, hanem a határokon belül jó eredménnyel zárná a versenyt navigátortársával, Mészáros Sándorral és nem mellékesen a 65-ös rajtszámú Fabiával.

Nem árt tudni, hogy a futamot megelőzően, pénteken 10 és 16 óra között Litér külterületén az előzetesen jelentkező versenyzőpárosok részére, térítéses tesztlehetőséget biztosítanak. A tesztpálya 2,4 km hosszú, mely biztonságosan felépített. Élesben vasárnap 9 órakor robog ki az első autó az első gyorsra, a Kislőtérre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!