Lakatos Róbertet kérdeztük

2018.07.11. 07:00

Ralisport: ezt egy életen át kell játszani

Érdekesen alakult a vége, de legalább az idén nem volt jégeső és rekkenő hőség sem a legek versenyén. A 25. Veszprém-rali után a rendezőt, Lakatos Róbertet a célceremónia után kérdeztük.

Juhász-Léhi István

A Bútor Róbert, Tagai Róbert kettős a negyedik helyen zártFotó: Pesthy Márton

– Kisimultabbak a rendező ráncai, ha rendben véget ért minden, ám még a rali2 érkezik, majd utána lesz nyugodtabb. De persze jó érzés, olyan, mint amikor ifjúkoromban atletizáltam, és 10 kilométer futás után az volt a legjobb, amikor vége lett – nyilatkozta Lakatos Róbert a Veszprém Aréna előterében.

– Nagy munka volt, de mindig nagy munka, nagy felelősség, ám ez így van jól. Most a csillagok is mellettünk álltak, hiszen hiába a becsülettel elvégzett munka, ha nincs szerencsénk.

Veszprém a legek versenye. Így volt ez most is? – vetettük fel a rutinos ralirendezőnek.

Szerinte sokszor volt sok szempontból a legek versenye a veszprémi ob-futam, az viszont biztos, hogy a legnehezebb rali.

– Negyedszázad tapasztalata van mögöttünk, ami valójában 35 év, mert édesapám akkor kezdte – tudtuk meg Lakatos Róberttól. – Veszprém megyében 1984-től vannak rali­futamok.

A legekről szólva kiderült, hogy ezt a futamot volt, hogy jégesőben, orkánerejű szélben vagy éppen 42 Celsius-fokban rendezték. Több navigátor elájult, mert a versenyautókban 65-70 (!) fok volt. Ez az a verseny, ahol vagy sár van, vagy por – nincs átmenet.

A Bútor Róbert, Tagai Róbert kettős a negyedik helyen zárt Fotó: Pesthy Márton

– Nehéz verseny, és ez adja a sava-borsát – tette hozzá a veszprémi rendező. – Mindez megosztja a sportágat: vannak fanatikus kedvelői, akik mindenáron rajthoz akarnak állni nálunk, és akadnak, akik kihagyják.

Arról is szót ejtettünk, hogy a Veszprém Aréna mint központ telitalálat.

Ezzel Lakatos Róbert is egyetértett.

– Valóban így van! A verseny- és médiaközpont, illetve a szervizpark egy helyen van, nem mellékesen európai körülmények között – fogalmazott. Megkerülhetetlen a házigazda, Veszprém városának szerepe.

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy azokkal az önkormányzatokkal, amelyekkel ma dolgozunk a Fehérvár- és a Veszprém-­rali kapcsán, nagyon jó a kapcsolatunk. Mindenütt kiváló, szerető házigazdák fogadnak minket, akikre számíthatunk – derült ki. Mint ahogyan az is, hogy közel 250 ember dolgozik a versenyeken, így a Veszprém-rali sikeréért is.

A Veszprém-rali arcai: Lakatos Róbert (balra) és édesapja, Lakatos Lajos Fotó: archív

– Ezek a rendezvények addig élnek, amíg ezek a kollégák, barátok szenvedélyesen csinálják. Ezt nem lehet csak a pénzért csinálni! Egy picit azért vagyok szomorú, mert a szövetségünkben nem feltétlenül vannak ennek tudatában – mondta búcsúzóul Lakatos Róbert.

A viadalon Kazár Miklós második lett, mégis nyert. „Azt hiszem, Herczig Norbit nehéz lett volna megverni, benne van ez a több száz kilométer murva, mi meg nem mentünk még Fehérváron sem” – nyilatkozta a verseny után Kazár Miklós, aki Tóth Zsolttal az oldalán egy Skoda Fabia R5-öst hajtva úgy nyert végül, hogy a győztes, az idén csak erre az egy hazai futamra „beugró”, Eb-menő Herczig Norbert leadta a menetlevelét. „Nem vagyunk elégedetlenek, azért Turánt, Hadikot megverni sem kis dolog. Jó versenyünk volt, a hangulat az autóban pedig fenomenális volt.”

 

A Veszprém-rali végeredménye:

Kazár Miklós, Tóth Zsolt

(Skoda Fabia R5),

Turán Frigyes, Bagaméri

László (Ford Fiesta R5),

Balogh János, Szőke Tamás (Skoda Fabia R5),

Bútor Róbert, Tagai Róbert (Skoda Fabia R5),

Ifj. Kiss László, Kissné Varga

Zsuzsanna (Ford Fiesta R5 Evo).

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!