Olvasó

2015.04.19. 09:29

Balatonfüredi diákok Londonban

Angoltanáraink vezetésével március 7-én, szombaton indultunk Londonba. Az első éjszakát az autóbuszon filmnézéssel és történetek mesélésével töltöttük.

Másnap dél körül érkeztünk Brüsszelbe, ahol párórás városnézésben volt részünk. Hétfőn kora reggel keltünk át komppal a La Manche-csatornán a szigetországba. Napos, szélcsendes idő volt, kitűnően látszottak Dover fehér sziklái. A kikötőből Canterbury felé vettük az irányt. A katedrális monumentális épülete után a következő állomás a Leeds-kastély volt. Itt mindenkinek a sövénylabirintus tetszett legjobban, bár a kastély parkjában pávákkal, fekete hattyúkkal és sok más madárfajtával is találkozhattunk.

Este értünk Londonba a fogadó családokhoz, amit nagy izgalommal vártunk. Kedden London szívében, a Westminster-negyedben kezdtük a napot. Első utunk a London Eye-hoz, a 135 méter magas óriáskerékhez vezetett. A 30 perces utazás alatt csodálatos kilátásban volt részünk. Ezután megnéztük a Parlament épületét a Big Bennel, a Westminster Apátságot, majd a St. James's Parkon keresztül elérkeztünk a Buckingham Palotához. A Trafalgar téren Nelson admirális szobra nézett le ránk.

A Balatonfüredi Eötvös Loránd Általános Iskola diákjai angliai tanulmányi úton voltak.

Utolsó programunk a Természettudományi Múzeum volt, ami mindenkiben életre szóló nyomot hagyott. Szerdán vidékre utaztunk. Ellátogattunk Shakes-peare szülőházába Stratford-upon-Avonben. Délután a Warrick kastélyt kerestük fel. Itt a középkori vár panoptikumát és szobáit néztük meg, körbejárhattunk a várfalakon és egy madárbemutatón is részt vehettünk. Csütörtökön Madame Tussaud viaszmúzeumában világsztárokkal fotózkodhattunk. Ezt követően egy ijesztő horrorkamra várt minket, majd a borzongás után jellegzetes taxikba ülve Anglia történelmét ismerhettük meg. Legvégül egy 4D moziélményben volt részünk.

Délután a British Múzeum hatalmas termeiben barangoltunk, majd az Oxford Streeten sétáltunk. Pénteken Greenwichbe mentünk. A Királyi Csillagvizsgáló megtekintése és a két féltekét elválasztó délkörön való fényképezkedés természetesen nem maradhatott ki a programból. Ezután vonattal a City felé vettük az irányt, hogy a Tower of Londont meghódítsuk. Megnéztük VIII. Henrik és más uralkodók páncélzatát, a kivégzőhelyet, a híres hollókat és a koronázási ékszereket. Majd megcsodáltuk a lélegzetelállító Tower hidat. Egész napos hosszú sétánkat a Szent Pál-székesegyháznál fejeztük be. Innen a kikötőbe mentünk. A szombati napot végig utazással töltöttük és Balatonfüredre az esti órákban érkeztünk meg.

A csoport nevében köszönetet mondok kísérő tanárainknak: Horváthné Szvath Szilviának és Szabó Andrásnénak, hogy utunk során rengeteg élménnyel gazdagodhattunk.