Olvasó

2017.08.23. 14:45

Magyar vendéglátogatás

A kora tavasszal kapott a helyi községi Önkormányzat valamint a Német Nemzetiségi Önkormányzat egy meghívást a német partnerkapcsolati Városunk Bad-Kreuznachtól, erre az eseményre 1250-dik évordulóra Frei-Laubersheimbe.

Olvasó

A Német Nemzetiségi Önkormányzat vállalta a szervezését. Az esemény 2017.08.10-től 14-ig zajlott.

Csütörtökön hajnalban, mindenki boldogan ébredt fel, hogy elutazzunk Németországba Molnár Istvánné, a Német Nemzetiségi Önkormányzati elnök szervezésével.

Reggel fél hétkor neki is indultunk a hosszadalmas útnak, amit mindegyikőnk izgatottan várt. Már kora reggel a pálinka felébresztette a nagyokat, a gyerekek még a busz ülésében szundikáltak, amíg lehetett. Tudtuk, hogy hosszú út áll előttünk és alig vártuk érkezésünket. Az utunk során nem unatkoztunk, hiszen kártyajátékokkal játszottunk és viccek hangzottak el. Hamar el is telt az idő és oda is értünk Volxheimbe, ahol álló fogadtatással vártak minket a családok, szervezők.

Egy sportcsarnokban vacsoráztunk, itt ismertük meg a befogadó, melegszívű családokat. Valakit panzióban, valakiket családoknál osztottak el Volxheimbe, Hackenheimbe és Frei-Laubersheimbe.

Vacsora után mindenki a "saját" családjával ment "haza", ahol nagy örömmel fogadtak minket.

Másnap, pénteken Bad Kreuznachba utaztunk, ahol megnéztük a város látványosságait. Elragadtató és lélegzetelállító városba csöppentünk tele érdekességgel, közben a picik és a nagyok vásárolgattak maguknak és családjaiknak szuvenírt és apró ajándékokat. Délután egy óra körül megebédeltünk Volx-heimben, ezután mindenki elment egy délutáni sziesztára családjaikhoz, illetve a panziókhoz.

Fotó: olvasó

Sajnos a táncoslányok és fiúk ideje nem engedte, hogy pihenjenek, mert aznap este Frei-Laubersheimbe fellépésük volt.

Fantasztikus néptáncot lejtettek a színpadon, ezért hatalmas taps zúgott a sátorban. A felnőttek közben magyar lángost kínálgattak a német közösségnek, amit jóízűen eszegettek.

Szombat reggel Bad Soberheimbe utaztunk egy szabadtéri múzeumba, ami egy falu volt. Megnéztük itt is a látványosságokat és a mesés, káprázatos kiállításokat. Ebben a piciny kis falucskában egy étteremben ebédeltünk, ahol mennyei bolognai spagettit készítették nekünk, a nagyoknak egy jó csapolt sört kínáltak. Ezután visszatértünk Frei-Laubersheimbe, ahol már készítettük a lángost vacsorára. A német nemzedék csak úgy őrjöngött, hogy kapjanak belőle. Vasárnap késő délelőtt elmentünk Frei-Laubersheimbe egy szentmisére, itt mindenki nagyon jól érezte magát, attól függetlenül, hogy egy templom volt a helyszín.

Ezután a program Scharrenbergnél kezdődött egy felvonulással, ahol beöltöztek és táncoltak a közönségnek egészen Frei-Laubersheimen keresztül. Mivel a tánccsoport előtte nap jó szerepelt, így kaptak még egy lehetőséget a fellépésre, jutalomként.

Olyan gyorsan telt az idő, hogy már a vacsorára mentünk a polgárházhoz. Ez a nap volt az utolsó, mert másnap, hétfőn indultunk haza szeretett kis falunkba Nagyesztergárra, ahol már családjaink izgatottan vártak. Hétfő reggel könnyes szemmel köszöntünk el befogadó családjainktól és a szervezőktől. Nem tudtuk ezerszer megköszönni nekik ezt a sok kedvességet és rengeteg energiát, amit ránk áldoztak.

Köszönjük a szervezőknek azt a kellemes utazást, időtöltést, aminek részesei lehetünk.