Hirdetés

2022.09.22. 06:00

Ősszel is Balaton-felvidék

A Balaton-felvidék minden évszakban számos lehetőséget és élményt tartogat az érdeklődők számára. Érdemes felfedeznünk ezt a csodálatos vidéket az év bármely időszakában.

Forrás: Éltető Balaton-felvidékért Egyesület

A nyári pörgés és izgalom után ősszel sem maradunk programok nélkül.

Kirándulásunkat Balatonfüreden kezdjük, ahol az első állomás a Tamás-hegyi kereszt. A könnyen megközelíthető, hatalmas kereszthez felérve feltárul előttünk szinte az egész település, rálátunk felülről a Balatonba benyúló Tihanyi-félszigetre, és a tó túlpartja is szépen kirajzolódik. Tovább haladva az Arany ember tanösvényen jutunk fel a háromemeletes, fából készült Jókai kilátóhoz.

A Tamás-hegyi barangolás után kanyarodjunk Tihany felé. A Lapostelek dűlőhöz érve látogassuk meg a Gyukli Pincét, és fogyasszunk el egy kis frissítőt a nemrégiben elkészült borteraszon. Tihany felé tovább haladva elérjük az Őrtorony kilátót.  A Tihanyi-félsziget belsejére a legteljesebb kilátást nyújtó építmény meglátogatása bármely balatoni kirándulás maradandó emléke lehet. A vulkanikus eredetű félsziget egyik azonosított kráterének peremén állunk, amikor a kilátóból szemlélődünk. Különleges programlehetőség lehet a Lavender Tihany Kft. kiállításán keresztül megismerni a levendula történetét és az illóolaj-lepárló működését.

A Tihanyi-félszigetet elhagyva Aszófő felé vesszük az irányt. A Nagyi Kertje Teaházban több mint 100 tea közül választhatunk, mellé pedig kísérőként elfogyaszthatunk egy finom süteményt vagy kekszet.

Forrás: Éltető Balaton-felvidékért Egyesület

A borok kedvelői megtalálhatják kedvenceiket a Fodorvin Családi Pincészet kínálatában.

Örvényesen a Huszár Vendéglő teraszán igazi magyaros és nemzetközi ízek közül válogathatunk. A feltöltődést követően különleges, egyedi ajándékokat vásárolhatunk Balatonakalin, a Fék Üzletházban, mely Éltető Pontként működik.

Még több érdekes túraötletért látogassatok el a www.balatonfelvidekitura.hu oldalra.