szponzorált tartalom

2019.11.04. 10:48

Min múlik egy Facebook hirdetés ára?

Rengetegen teszik fel ezt a kérdést, hiszen mielőtt a vállalatok belenyúlnak a céges büdzsébe, szeretik tudni, legalábbis szeretnék tudni, hogy körülbelül mire számítsanak, mennyibe fog kerülni egy Facebook hirdetés. Nézzük meg, min múlnak azok a bizonyos számok!

Nem mindegy, milyen területen működik a cég

Egy ruhaiparban tevékenykedő vállalatnak egy hirdetésre való kattintás nem mindig éri el az 1 forintot, de egy pénzügyi szektorban működő cégnek akár 30-40 Ft is lehet egy kattintás ára. A Facebook a különféle algoritmusok segítségével megnézi az adott ipar tevékenykedését, kikalkulálja a konkurens cégek számát, elhelyezi őket földrajzilag, valamint azt is megnézi, hogy mennyire vannak jelen online marketing szempontból ezek a vállalatok.

Azok a cégek, amelyek alacsony árú termékeket forgalmaznak, az ő esetükben általában alacsony a kattintások ára, viszont annak a cégnek, amely magas áron adja a szolgáltatásait vagy termékeit, annak általában jobban bele kell nyúlnia a céges költségvetésbe, amikor Facebook hirdetésekről beszélünk.

Fontos a licitálás is

Például az a cég, amelyik ugyanazt a típusú edzőcipőt szeretné hirdetni, mint amit itthon és a környező országokban még 50 másik cég is, annak lesz egy minimális értéke a liciteknél, amelyet érdemes elköltenie ahhoz, hogy egyáltalán megjelenjenek a releváns felhasználóknak a Facebook kampányok.

Nyilván itt már multinacionális cégekről van szó, ahol néhány százezer forint nem okoz problémát, így ezekben az esetekben egy sokkal nagyobb limitet adnak meg a SEM ügynökök, hogy a konkurens cégek egyre növekvő száma mellett is nyereséget tudjon hozni az adott Facebook hirdetés.

Kisvállalatoknak és multiknak is egyaránt megéri a Facebook hirdetés

Mivel a Facebook folyamatosan fejleszti a hirdetéskezelő platformját, így már 10.000 Ft-ból is ütős kampányokat tudnak kialakítani a kisvállalkozások, melyek a multik jelenléte ellenére is jelentős sikereket tudnak elérni.

Fontos emiatt kiemelni, hogy nemcsak a multik tudnak élni a Facebook hirdetésekkel, mert a hirdetéskezelőben már olyan konstrukciók is szerepelnek, amelyek kifejezetten a kisebb cégek számára tudnak jelentős bevételnövekedést generálni.

Ne bízza kezdőkre a Facebook hirdetések kezelését, mert a jó kampányokhoz alapos kutatómunka, folyamatos kiértékelés és monitoring, valamint igen jó marketing véna szükséges. Kérje inkább a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség segítségét, hogy a befektetett pénz hosszútávú profitnövekedést eredményezzen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában