Sport

2009.11.10. 18:25

Az élmény ugyanaz - Nagyságrendekkel kisebb költségen raliznak

Megyei körkép - Tény, hogy a kis költségvetésű, olcsó raliversenyek népszerűsége folyamatosan nő. Ma már nem ritka, hogy többen állnak rajthoz, mint a nagyoknál.

Novothny Ottó

Szabály nem tiltja, hogy az országos bajnokság futamain, vagyis a legjobbak között startoljanak. Mégis, sokan választják a háziasabb rendezvényeket, ahol nagyságrendekkel kisebb a költség, a nevezési díj, kevésbé szigorúak az előírások és nem utolsó sorban nincs torzsalkodás, óvás, veszekedés.

Veszprém megye sportági erejét jelzi, hogy a Dunántúli Rali Trophy versenysorozat minden szempontból kötődik ehhez  a térséghez. Egyfelől a hat futamból ötöt itt rendeztek meg, másfelől a jó helyezéseken idevalósi pilóták osztoztak. Közös bennük, hogy a gazdasági válság miatt támogatókat keresnek, mint ahogy az is: akik mellettük álltak, azoknak hálásak ezért. Bemutatjuk az első három helyezettet.

- Hét éve ültem először raliautóba - mesélte a bakonyszücsi Gurdon Attila az abszolút sorrend első helyezettje. - Akkor Ladával kezdtünk, ma Mitsubishivel megyünk. Az idén a lányom ült be mellém, Gurdon Barbara. Ügyesen segített és amikor tehette a feleségem is ott volt a rendezvényeken. Osváth Petivel jó barátságban vagyunk, ő sok tanácsot ad, segít ha szükség van rá. Időnként más kupasorozaton is elindulunk, általában dobogós helyen zárunk. Anyagi okok miatt nem megyünk az országos futamokon és az sem tetszik, hogy a sok áskálódás miatt annak bizonytalannak látom a jövőjét. Készülünk a köetkező szezonra, szeretnénk ismételni.

A pénzesgyőri Benis Ferenc - a zirci Aschenbrenner György szerelőjeként - évek óta a sportág közelében volt, aztán két esztendővel ezelőtt úgy döntött, kipróbálja:

- Tavaly abszolút második helyen zártunk, csakúgy mint az idén. Szentkirályszabadján viszont megnyertük a versenyt. Jövőre szeretnénk autót cserélni, Mitsubishire váltunk. Asi szívesen elmondja a véleményét, a gumiválasztásban is hallgatunk rá. Érdekesség, hogy 2008-ban a magyar első osztályú mezőny előtt voltam egy nullás autóval előfutó. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, Vörös Alíz navigátorommal. Sajnos a válság miatt a beígért pénzek fele útközben elveszett, de igyekszünk azért a következő szezonban is jól menni, mert nagyon élvezem a versenyzést.

 

A Németh Attila-Marton Zsolt veszprémi kettős két éven keresztül abszolút bajnoka volt ennek a versenysorozatnak, idén a dobogó harmadik helyén zártak.

- Golf kettesünk dízel autó, ami ritka a mezőnyben. Ennek ellenére évek óta ezzel megyünk, tavaly például a Mikulás ralin két gyári gép kivételével csak összkerekes autók előztek meg bennünket. Visszatérve a trophyra, 2010-ben ismét szeretnénk nyerni, bár egyre nehezebb lesz, hiszen folyamatosan növekszik a mezőny létszáma és persze tudása is. A kilencvenes évek elején navigátorként kezdtem, majd offroadoztam és 2006-ban ültem a volánhoz ebben a szakágban. Régóta vágytam erre, szeretek ralizni. Már várom az idei Mikulás futamot is.

A Dunántúli Rali Trophy bajnokságban idén hat futamot rendeztek, Kislőd, Szentkirályszabadja, Csabrendek, Simontornya, Vigántpetend-Nagyvázsony voltak a helyszínek. Alkalmanként öt-hat gyorsasági és összesen negyven-ötven kilométer hosszú szakasz várt a résztvevőkre. A rendezvények olcsóbban nyújtják ugyanazt az élményt  mint az országos bajnoki futamok. Nem beszélve az egyéb költségekről, hiszen a nevezési díj is kisebb és száz kilométeres körzeten belül lehet rajthoz állni. Nem véletlenül nő a résztvevők száma évről-évre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!