Sport

2016.08.13. 19:07

HunGarian Baja: Hirvonen az élen

Az arany középúton. Vagy inkább az út közepén, tisztán, rizikó nélkül. Mikko Hirvonen úgy volt pokoli gyors, hogy egyáltalán semmi, de semmi kockázatot nem vállalt a HunGarian Baja szombat délutáni szakaszán. És mivel ezt a szelektívet is megnyerte, már majd’ három perccel vezet az összetettben.

„A második szakasz sokkal könnyebb volt, mint az első, egyrészt azért, mert felszáradt az út, másrészt mert kicsit már ismertük a pályát. Az utolsó ötven kilométeren utolértük az előttünk indulót, és a porban nem tudtunk előzni, de így is elégedett vagyok. Holnap, az ellenkező irányból olyan lesz ez a pálya, mintha tökéletesen új lenne, és a gödrökre is jobban kell figyelni, mert ma eléggé kijártuk őket” – mondta Hirvonen, majd ünnepélyesen megfogadta, hogy a közeljövőben nem mos kocsit, mert attól, hogy most megtette, a hófehér overallja olyan sáros lett, mintha áttolta volna egy pocsolyán a Minit, pedig erről szó sem volt.

A második helyen továbbra is csapattársa, Bryce Menzies áll, akinek navigátora is egyre inkább belerázódik ebbe az Európában terepralinak nevezett sportágba, amelyet ők a tengerentúlon egész más szabályrendszer szerint űznek. „Négy percet javultunk az előző körhöz képest, amivel elégedettek lehetünk. Sokat csúszkáltunk, de igazából semmi kockázatot nem vállaltunk” – árulta el Menzies.

A harmadik helyre a többszörös magyar bajnok Miroslav Zapletal zárkózott fel, aki a maga egyenes módján úgy összegezte a történteket, hogy „jó kis nap volt”, míg mögötte a legjobb magyar, Osváth Péter újabb kalandokba keveredett.  „Nagyon bekezdtünk, pedig nem kellett volna. Az egyik kanyarban megpördültünk, tolatnunk is kellett, és a pecsételést is rosszul intéztem, mert előbb korán lelassítottam, majd túlcsúsztam az állomáson. A harmincas sebességkorlátozó zónát pedig annyira komolyan vettem, hogy már jóval előtte lefékeztem. Ez a rutintalanságomnak tudható be, van még mit tanulnom a terepraliról” – mondta a raliból érkező Osváth.

Sajnos jó néhány pároson kifogott a 148 kilométeres pálya: Lónyai Pál Porschéjában a bal első féltengely tört el, Korda Erik Mitsubishijében a hajtás ment tönkre, Erik van Loon Minijének kitört a bal hátsó kereke, Khalifa Saleh Al-Attiyah Toyotájánál pedig egy fa bizonyult erősebbnek” – szóval eseményben nem volt hiány.

A kamionos mezőnyben Martin Kolomy megtartotta vezető pozícióját, s bár a „monstrumok” számára még két szakasz van hátra (a mezőny többi részének csak egy), Kolomy több mint négyperces előnye egy kicsit elveheti az ellenfelek kedvét. Vagy éppen ellenkezőleg: feltüzelheti őket. Hogy melyik valósul meg, vasárnap kiderül.

HUNGARIAN BAJA, A VK 7. FUTAMA, VESZPRÉM

Abszolút sorrend 3 szelektív szakasz után. Autósok: 1. Mikko Hirvonen, Michel Perin (finn, francia, Mini All4) 3:36:45, 2. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini All4) 2:53 perc hátrány, 3. Zapletal, Momot (cseh, lengyel, Hummer Evo) 5:58 p h., 4. Osváth, Farnadi (magyar, BMW X6) 6:15 p h. Kamionosok: 1. Martin Kolomy, David Kilian, René Kilian (cseh, Tatra) 1:58:45, 2. Vrsecky, Kalina, Stross (cseh, Tatra) 4:12 p h., 3. Macik, Mrkva, Tomasek (cseh, Liaz) 6:34 p h.

Francia meló

Xavier de Soultrait diktálja a tempót a motorosok mezőnyében, legalábbis erre utal, hogy a HunGarian Baja mindkét szombati szakaszán ő volt a leggyorsabb. A francia tanuló-üzemmódra kapcsolt: azt próbálta elsajátítani, miként lehetne még gyorsabb. És sikerült. „Elsőre veszélyesnek tűnt a csúszós, dobálós pálya, másodszorra azonban már sokkal jobban ment, és ki tudja, mit hoz a holnap ” – nyilatkozta De Soultrait, aki mögött honfitársa, Loic Minaudier érkezett – féktelenül. De szó szerint, mert a második szakaszon nem működött tökéletesen a fékje, ami alaposan megnehezítette a dolgát. Mindent összevetve azonban elégedett volt: „Jó kis napon vagyok túl, nagyon élveztem” – mondta.

Brice Barbier sem volt elégedetlen: azt mondta, a harmadik helynél jobbra nem is nagyon számíthatott egy ilyen erős mezőnyben – az előtte állók profik, miközben ő, a státusát (s nem a tudását) tekintve mégiscsak amatőr.

Az olasz Alex Zanotti elektronikai problémáját megoldotta a szervizcsapat, úgyhogy a szombati második szakaszon újra volt erő a motorjában – ami valóságos felüdülést jelentett. „Jól bírtam fizikailag a szakaszt, a táj gyönyörű, és a szerencse is mellénk állt, mert kisütött a nap” – mondta Zanotti.

Legjobb magyar motorosként Linninger Patrik a 12. helyről várja a folytatást. Elárulta, hogy az első körben nem volt jó a futómű-beállítása, amelyen megpróbáltak változtatni, de nem igazán sikerült – a javítás csak otthon, a műhelyben végezhető el. „A történtek ellenére a második szakasz jobban sikerült, mint az első, valószínűleg bátrabb is voltam. Javítottam az eredményemen, de elégedett még nem vagyok” – mondta Linninger.

A quados mezőnyben vezető Josef Machacek úgy foglalta össze a nap történéseit, hogy: „A pálya nagyon jó, gyors, nekem csak húzni kell a gázt”. Ilyen egyszerű lenne? Ha ő mondja, neki elhisszük.

HUNGARIAN BAJA

Abszolút sorrend 3 szakasz után. Motorosok: 1. Xavier de Soultrait (francia, Yamaha) 3:43:14, 2. Minaudier (francia, Husqvarna) 10:27 p h., 3. Barbier (francia, Suzuki) 16:06 p h., 12. Linninger Patrik (magyar, KTM) 49:31 p h. Quadosok: 1. Josef Machacek (cseh, Yamaha Raptor) 4:03:39, 2. Ventura (olasz, Yamaha) 1:44 p h., 3. Kubiena (cseh, Hawk) 26:41 p h.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!