2007.07.06. 02:29
Egyirányú lesz a völgy
Veszprém (fa) - Mi az oka, hogy a Buhim-völgy közlekedési rendjével kapcsolatos, június 30-ai határidő ellenére nincs konkrét javaslat, vagy ha van, nem jutott el abba a stádiumba, hogy a bizottság tárgyalja? - tette fel a kérdést a Buhim-völgyi Baráti Kör elnöke.
A városfejlesztési bizottságnak írt, de szerkesztőségünknek is eljuttatott levelében dr. Bősze Ferenc emlékeztetett rá, múlt év végén a bizottság elutasította azt a lakossági kezdeményezést, mely 30 kilométeres sebességkorlátozást kért a Pajta utcába, mert a grémium álláspontja szerint a Buhim-völgy közlekedési rendjének teljes áttekintésére van szükség.
Ez a javaslat határidőre elkészült, és a bizottság tárgyalta is azt - tudtuk meg Brányi Mária bizottsági elnöktől, aki hozzátette, úgy határoztak, a völgy forgalmi rendjének átalakítási terveit a következő időszakban lakossági fórumon ismertetik, majd a beérkezett javaslatok alapján várhatóan szeptemberben hozzák meg döntésüket.
Dr. Bősze Ferenc levelében megkérdőjelezi annak a polgármesteri döntésnek a jogszerűségét is, mely felülírta a bizottság állásfoglalását és melynek eredményeként a tiltó tábla kikerült. Brányi Mária szerint azonban nincs ellentét a két döntés között. A polgármester saját hatáskörében jogszerűen eljárva azonnal orvosolni kívánt egy lakossági panaszt, mely nem hátráltatja a bizottság hosszú távú rendezést célzó elképzeléseinek megvalósítását. A Buhim-völgy forgalmi rendjének átalakítására több elképzelés született. Mindegyik abból indul ki, hogy az érintett utcák keskenyek és kanyargósak, vagyis közlekedésszervezési szempontból rossz adottságúak, tudtuk meg Kovács Zoltántól, a városfejlesztési iroda közút- és közműkezelési csoportjának vezetőjétől. Ezért forgalom- és se-bességcsökkentésre, továbbá egyirányúsításokra van szükség a Fenyves, Remete, Pajta és Deák utcákban, melyek így egy körpályát alkotnának. A felszabaduló sávokban parkolók lennének kialakíthatóak, szélesíthető lenne a járda, sőt zöldterülettel is gyarapodhatna a városrész. A tervek kritikus része a Remete utca. Ez olyan meredek, hogy télen problémás lenne a tervezett változtatás utáni megnövekedett forgalom haladása.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.
Ez a javaslat határidőre elkészült, és a bizottság tárgyalta is azt - tudtuk meg Brányi Mária bizottsági elnöktől, aki hozzátette, úgy határoztak, a völgy forgalmi rendjének átalakítási terveit a következő időszakban lakossági fórumon ismertetik, majd a beérkezett javaslatok alapján várhatóan szeptemberben hozzák meg döntésüket.
Dr. Bősze Ferenc levelében megkérdőjelezi annak a polgármesteri döntésnek a jogszerűségét is, mely felülírta a bizottság állásfoglalását és melynek eredményeként a tiltó tábla kikerült. Brányi Mária szerint azonban nincs ellentét a két döntés között. A polgármester saját hatáskörében jogszerűen eljárva azonnal orvosolni kívánt egy lakossági panaszt, mely nem hátráltatja a bizottság hosszú távú rendezést célzó elképzeléseinek megvalósítását. A Buhim-völgy forgalmi rendjének átalakítására több elképzelés született. Mindegyik abból indul ki, hogy az érintett utcák keskenyek és kanyargósak, vagyis közlekedésszervezési szempontból rossz adottságúak, tudtuk meg Kovács Zoltántól, a városfejlesztési iroda közút- és közműkezelési csoportjának vezetőjétől. Ezért forgalom- és se-bességcsökkentésre, továbbá egyirányúsításokra van szükség a Fenyves, Remete, Pajta és Deák utcákban, melyek így egy körpályát alkotnának. A felszabaduló sávokban parkolók lennének kialakíthatóak, szélesíthető lenne a járda, sőt zöldterülettel is gyarapodhatna a városrész. A tervek kritikus része a Remete utca. Ez olyan meredek, hogy télen problémás lenne a tervezett változtatás utáni megnövekedett forgalom haladása.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.
Ez a javaslat határidőre elkészült, és a bizottság tárgyalta is azt - tudtuk meg Brányi Mária bizottsági elnöktől, aki hozzátette, úgy határoztak, a völgy forgalmi rendjének átalakítási terveit a következő időszakban lakossági fórumon ismertetik, majd a beérkezett javaslatok alapján várhatóan szeptemberben hozzák meg döntésüket.
Dr. Bősze Ferenc levelében megkérdőjelezi annak a polgármesteri döntésnek a jogszerűségét is, mely felülírta a bizottság állásfoglalását és melynek eredményeként a tiltó tábla kikerült. Brányi Mária szerint azonban nincs ellentét a két döntés között. A polgármester saját hatáskörében jogszerűen eljárva azonnal orvosolni kívánt egy lakossági panaszt, mely nem hátráltatja a bizottság hosszú távú rendezést célzó elképzeléseinek megvalósítását. A Buhim-völgy forgalmi rendjének átalakítására több elképzelés született. Mindegyik abból indul ki, hogy az érintett utcák keskenyek és kanyargósak, vagyis közlekedésszervezési szempontból rossz adottságúak, tudtuk meg Kovács Zoltántól, a városfejlesztési iroda közút- és közműkezelési csoportjának vezetőjétől. Ezért forgalom- és se-bességcsökkentésre, továbbá egyirányúsításokra van szükség a Fenyves, Remete, Pajta és Deák utcákban, melyek így egy körpályát alkotnának. A felszabaduló sávokban parkolók lennének kialakíthatóak, szélesíthető lenne a járda, sőt zöldterülettel is gyarapodhatna a városrész. A tervek kritikus része a Remete utca. Ez olyan meredek, hogy télen problémás lenne a tervezett változtatás utáni megnövekedett forgalom haladása.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.
Dr. Bősze Ferenc levelében megkérdőjelezi annak a polgármesteri döntésnek a jogszerűségét is, mely felülírta a bizottság állásfoglalását és melynek eredményeként a tiltó tábla kikerült. Brányi Mária szerint azonban nincs ellentét a két döntés között. A polgármester saját hatáskörében jogszerűen eljárva azonnal orvosolni kívánt egy lakossági panaszt, mely nem hátráltatja a bizottság hosszú távú rendezést célzó elképzeléseinek megvalósítását. A Buhim-völgy forgalmi rendjének átalakítására több elképzelés született. Mindegyik abból indul ki, hogy az érintett utcák keskenyek és kanyargósak, vagyis közlekedésszervezési szempontból rossz adottságúak, tudtuk meg Kovács Zoltántól, a városfejlesztési iroda közút- és közműkezelési csoportjának vezetőjétől. Ezért forgalom- és se-bességcsökkentésre, továbbá egyirányúsításokra van szükség a Fenyves, Remete, Pajta és Deák utcákban, melyek így egy körpályát alkotnának. A felszabaduló sávokban parkolók lennének kialakíthatóak, szélesíthető lenne a járda, sőt zöldterülettel is gyarapodhatna a városrész. A tervek kritikus része a Remete utca. Ez olyan meredek, hogy télen problémás lenne a tervezett változtatás utáni megnövekedett forgalom haladása.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.
Dr. Bősze Ferenc levelében megkérdőjelezi annak a polgármesteri döntésnek a jogszerűségét is, mely felülírta a bizottság állásfoglalását és melynek eredményeként a tiltó tábla kikerült. Brányi Mária szerint azonban nincs ellentét a két döntés között. A polgármester saját hatáskörében jogszerűen eljárva azonnal orvosolni kívánt egy lakossági panaszt, mely nem hátráltatja a bizottság hosszú távú rendezést célzó elképzeléseinek megvalósítását. A Buhim-völgy forgalmi rendjének átalakítására több elképzelés született. Mindegyik abból indul ki, hogy az érintett utcák keskenyek és kanyargósak, vagyis közlekedésszervezési szempontból rossz adottságúak, tudtuk meg Kovács Zoltántól, a városfejlesztési iroda közút- és közműkezelési csoportjának vezetőjétől. Ezért forgalom- és se-bességcsökkentésre, továbbá egyirányúsításokra van szükség a Fenyves, Remete, Pajta és Deák utcákban, melyek így egy körpályát alkotnának. A felszabaduló sávokban parkolók lennének kialakíthatóak, szélesíthető lenne a járda, sőt zöldterülettel is gyarapodhatna a városrész. A tervek kritikus része a Remete utca. Ez olyan meredek, hogy télen problémás lenne a tervezett változtatás utáni megnövekedett forgalom haladása.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.
További gond, hogy itt járda sincs, továbbá a híd álla-pota is fejlesztést igényelne. Mindezekhez forrásokra lesz szükség.