új szolgáltató látja el a feladatot

2018.06.28. 10:30

Átalakul a közlekedés Veszprémben

A városi tömegközlekedést jövő évtől szervező cég létrehozásáról, a parkolási napi jegyek bevezetéséről és több pályázatról is döntött szerdai ülésén a megyeszékhely közgyűlése.

Marton Attila

A megyeszékhelyen évek óta számos probléma van a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalával a menetrend hiányosságai és a járművek állapota miatt, a Veszprémben futó buszok átlagos életkora például közel 21 év. A feladatot jelenleg az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) végzi, a város és a vállalat közötti közszolgáltatási szerződés december 31-én jár le. A szolgáltatást januártól a szerdai közgyűlésen megalapított V-Busz Kft. látja el, és ezzel számos változás lép életbe. Megváltozik a buszpark, a tervek szerint csak nyolc évnél fiatalabb, alacsony padlós és légkondicionálóval felszerelt járművek közlekednének. A jegyek és bérletek ára nem változik januártól, ugyanakkor a bérletek a vásárlás napjától kezdve lesznek érvényesek egy hónapig. Menetrendi változások is életbe léphetnek: a 3-as, 4-es és 6-os járatok sűrítését, a 7-es busz útvonalának meghosszabbítását, a lakótelepeket a Veszprém Arénával összekötő új, valamint két éjszakai járat bevezetését tervezik.

A közgyűlés ülésén többek között arról is döntöttek, hogy ezentúl sűrűbben közlekedik a 3-as helyi autóbuszjárat, s a jelenleginél fiatalabb járműparkot állítanának üzembe Fotó: Balogh Ákos / Napló

Új, elektronikus utastájékoztatási rendszert építenének ki és növelnék a jegy- és bérletértékesítési helyek számát a megyeszékhelyen. Az önkormányzat jelenleg mintegy 280 millió forintot fizet az ÉNYKK-nak a szolgáltatásért, a tervezet 800 millió forintos bevétellel és 1,4 milliárd forintos kiadással kalkulál. A közlekedési vállalatot Mihálszky Gábor ügyvezető irányítja.

Döntöttek az aranyosvölgyi viadukt megépítésének előkészítéséről. A Modern Városok Programban szereplő beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi, tulajdonosa és üzemeltetője az önkormányzat lesz. A beruházás előkészítésére 400 millió forintot ad a kormány. A Séd felett átívelő 340 méter hosszú völgyhíd és a hozzá kapcsolódó új út a Jutasi utat és a Tüzér utcát köti majd össze.

Bevezetik a napijegyet a parkolási tarifáknál. Személyautó esetén a piros zónában 3200 forint, a zöld zónában 2000 forint, míg a sárga zónában ezer forint lesz a napijegy ára. Pályázatokat nyújtott be az önkormányzat a Módszertani Bölcsőde felújítására. Az egyik projektben 87 millió forintból cserélhetik ki a burkolatokat, akadálymentesítenék az épületet, felújítanák a konyhát és kifestenék a helyiségeket. Egy másik pályázat segítségével 222 millió forintból energetikai megújítást – nyílászárócserék, szigetelés, napelemek telepítése – hajtanának végre. Szintén a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban (TOP) korszerűsítenék a Március 15. úti sportcsarnokot és uszodát. Az önkormányzat 829 millió forint támogatásra pályázott, a forrásból szigetelnék az épületet, kicserélnék a külső nyílászárókat, korszerűsítenék a fűtésrendszert és naperőművet létesítenének. A TOP-program keretében újítanák fel a Cserhát utca 1. és az Ördögárok utca 5. alatti orvosi rendelőt is.

Személyautó esetén a zöld zónában 2000 forint lesz a napijegy ára Fotó: Balogh Ákos / Napló

Nem szünteti meg az önkormányzat a volt bútorgyár irodaépületének (Jutasi út 3.) helyi védettségét. Az erre vonatkozó kérelmet a tavaly leégett épület tulajdonosa adta be arra hivatkozva, hogy nem lehetséges az épület helyreállítása. A szakvéleményben ezzel ellentétes állítás szerepel, ezért a testület nem járult hozzá a helyi védettség megszüntetéséhez.

A közgyűlésen két óvodavezető kinevezését is meghosszabbították. Az Egry Úti Körzeti Óvodát Szafner Ágnes, míg a Ringató Körzeti Óvodát Major Ildikó vezeti a következő öt évben.

Ezek is érdekelhetik

facebook comments widget