nem elsődleges a teljesítmény

2018.01.30. 14:00

Félévi bizonyítvány: szülőnek, gyereknek egyaránt fontos a visszajelzés

Fontos, hogy a diákok és a szülők is reális visszajelzést kapjanak a tanulmányi előmenetelről – hangsúlyozta Szücs Gábor, a pápai Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola igazgatója a félévi értesítők kiosztása kapcsán.

Polgár Bettina

Az iskolaigazgató rámutatott, noha jelenleg mindenki a félévi értesítők kiosztására koncentrál, pedagógusszemmel nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az értékelés egy folyamat eredménye. – Nem elég pusztán a félévi eredményeket tekintetbe venni, ennek a folyamatnak ugyanis része a fejlesztő értékelés és a minősítés. Ilyenkor az utóbbin van a hangsúly. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a visszajelzés ösztönözze a tanulót, tehát benne legyen a továbblépés lehetősége – fogalmazott Szücs Gábor.

Mint mondta, lényeges, hogy a szülő értesüljön arról, ha a gyermeke felzárkóztatásra szorul, illetve a jó eredményekről is fontos visszacsatolást kapni, hogy a diák tudja, jól teljesítette a feladatait.

– Intézményünkben digitális naplót használunk, tehát a szülő nyomon követheti a tanév során a gyermeke tanulmányi eredményeit. Emellett ebben a rendszerben azt is látjuk, hogy a szülő mikor tekintett be, sőt, az aktuális tanulmányi átlagot is kiszámolja a digitális napló. A korábbi ellenőrző könyvekhez hasonló célt szolgál ez a rendszer, csak nagyobb hatékonysággal, mert itt naprakészen lehet üzeneteket küldeni – tájékozatott az oktatási intézmény vezetője.

Kifejtette, a Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskolába első osztályában, illetve a második osztály első félévében tantárgyspecifikus szöveges értékeléseket osztanak, ami félévkor összegző értékeléssel is kiegészül. Ez lehet „kiválóan megfelelt”, „jól megfelelt”, „megfelelt”, illetve „felzárkóztatásra szorul”. Utóbbi esetben természetesen a diákok számára biztosítják a megfelelő fejlesztő foglalkozást.

Szücs Gábor hozzátette, a kimagasló teljesítményt elért tanulók pedig dicséretet is kapnak. – Iskolánkban számtalan tehetséggondozó program működik. A foglalkozásokon a gyermekek kipróbálhatják a különféle művészeti tevékenységeket, de vannak még tantárgyhoz kötődő szakkörök is, és fontos szerep jut a versenyfelkészítésnek. Emellett az intézmény kulturális, közösségi életébe bekapcsolódva iskola műsorok, zenei produkciók kínálnak lehetőséget a tehetség kibontakoztatásra, sőt, kórus és csengettyűzenekar is működik nálunk – magyarázta.

Fotó: Polgár Bettina

Az iskola igazgatója elmondta, intézményükben pénteken osztályozó értekezlettel indult a félév lezárása, ezt követően pedig kiértékelik az eredményeket, melyeket a szülőkkel is megismertetnek. Az elemzés által nyert tapasztalatokat azonnal be lehet építeni a munkába. Megtudtuk, a félévi értesítők kiosztásának időpontját mindig az adott tanév rendjének tükrében határozzák meg. A pápai Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskolában február másodikán, pénteken kapják majd kézhez a gyermekek az értesítőket.

– Úgy gondolom, a teljesítmény nagyon fontos, de nem elsődleges. Egy ember személyiségének a szerethető része, nem feltétlenül a legtökéletesebb része. Ilyen szemlélettel kell a tanulmányi eredményekre is tekinteni – zárta Szücs Gábor.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!