Belföld

2006.06.14. 02:27

Készül az elkerülő

Balatonkenese (tt) - Jó ütemben halad a 71. sz. főút egyik legproblémásabb szakaszának tehermentesítését megoldó út építése.

Mórocz Zsolt

A rendkívül csapadékos időjárás ellenére egyelőre nincs csúszás a 71. sz. főút Balatonakarattya-Balatonfűzfő elkerülőjének építésénél. A munkaterületet tavaly augusztusban vette birtokba a kivitelező Hochtief-Mélyépítő konzorcium és azonnal nagy erőkkel látott munkához.

A 71-es főútvonalat tehermentesítő út I. üteme Balaton-akarattya, Kenese, Fűzfő mögött húzódik, s a II. ütem befejeztével része lesz az M8-M4 tengelynek. A jelenlegi projekt a bekötőutakkal együtt mintegy 17,1 kilométeres útszakasz építését tartalmazza. Ebből valamivel több mint 12 kilométer része lesz a majdan megépülő M8-M4 fő közlekedési tengelynek is, tudtuk meg Tóth Tibortól, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság kommunikációs vezetőjétől.A munkaterületen több munkafolyamat zajlik. Töb-bek között régészeti feltárás a 71-es és 72-es balatonfűzfői csomópontjában, a közművek kiváltásai, földmunkaépítés, hidak alapozása, építése. Három műtárgyat kell készíteni egy 30 méteres nyílású, acélszerkezetű vasúti hidat, valamint két, 25-35 méter össznyílású közúti hidat. Az építési szakaszon négy körforgalmi csomópontot, két szintbeli csomópontot alakítanak ki. Az építés szerződéses ára 10,4 milliárd forint (ez nem azonos a beruházás költségével), s ezt az összeget az Európai Fejlesztési Banktól (EIB) felvett hitelből finanszírozza az állam. Lassan lehet számolni a napokat, hiszen majdnem napra pontosan egy év múlva, 2007.június 30-án lesz az átadás várható időpontja.

A 71-es főútvonalat tehermentesítő út I. üteme Balaton-akarattya, Kenese, Fűzfő mögött húzódik, s a II. ütem befejeztével része lesz az M8-M4 tengelynek. A jelenlegi projekt a bekötőutakkal együtt mintegy 17,1 kilométeres útszakasz építését tartalmazza. Ebből valamivel több mint 12 kilométer része lesz a majdan megépülő M8-M4 fő közlekedési tengelynek is, tudtuk meg Tóth Tibortól, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság kommunikációs vezetőjétől.A munkaterületen több munkafolyamat zajlik. Töb-bek között régészeti feltárás a 71-es és 72-es balatonfűzfői csomópontjában, a közművek kiváltásai, földmunkaépítés, hidak alapozása, építése. Három műtárgyat kell készíteni egy 30 méteres nyílású, acélszerkezetű vasúti hidat, valamint két, 25-35 méter össznyílású közúti hidat. Az építési szakaszon négy körforgalmi csomópontot, két szintbeli csomópontot alakítanak ki. Az építés szerződéses ára 10,4 milliárd forint (ez nem azonos a beruházás költségével), s ezt az összeget az Európai Fejlesztési Banktól (EIB) felvett hitelből finanszírozza az állam. Lassan lehet számolni a napokat, hiszen majdnem napra pontosan egy év múlva, 2007.június 30-án lesz az átadás várható időpontja.

A 71-es főútvonalat tehermentesítő út I. üteme Balaton-akarattya, Kenese, Fűzfő mögött húzódik, s a II. ütem befejeztével része lesz az M8-M4 tengelynek. A jelenlegi projekt a bekötőutakkal együtt mintegy 17,1 kilométeres útszakasz építését tartalmazza. Ebből valamivel több mint 12 kilométer része lesz a majdan megépülő M8-M4 fő közlekedési tengelynek is, tudtuk meg Tóth Tibortól, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság kommunikációs vezetőjétől.A munkaterületen több munkafolyamat zajlik. Töb-bek között régészeti feltárás a 71-es és 72-es balatonfűzfői csomópontjában, a közművek kiváltásai, földmunkaépítés, hidak alapozása, építése. Három műtárgyat kell készíteni egy 30 méteres nyílású, acélszerkezetű vasúti hidat, valamint két, 25-35 méter össznyílású közúti hidat. Az építési szakaszon négy körforgalmi csomópontot, két szintbeli csomópontot alakítanak ki. Az építés szerződéses ára 10,4 milliárd forint (ez nem azonos a beruházás költségével), s ezt az összeget az Európai Fejlesztési Banktól (EIB) felvett hitelből finanszírozza az állam. Lassan lehet számolni a napokat, hiszen majdnem napra pontosan egy év múlva, 2007.június 30-án lesz az átadás várható időpontja.

A 71-es főútvonalat tehermentesítő út I. üteme Balaton-akarattya, Kenese, Fűzfő mögött húzódik, s a II. ütem befejeztével része lesz az M8-M4 tengelynek. A jelenlegi projekt a bekötőutakkal együtt mintegy 17,1 kilométeres útszakasz építését tartalmazza. Ebből valamivel több mint 12 kilométer része lesz a majdan megépülő M8-M4 fő közlekedési tengelynek is, tudtuk meg Tóth Tibortól, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság kommunikációs vezetőjétől.A munkaterületen több munkafolyamat zajlik. Töb-bek között régészeti feltárás a 71-es és 72-es balatonfűzfői csomópontjában, a közművek kiváltásai, földmunkaépítés, hidak alapozása, építése. Három műtárgyat kell készíteni egy 30 méteres nyílású, acélszerkezetű vasúti hidat, valamint két, 25-35 méter össznyílású közúti hidat. Az építési szakaszon négy körforgalmi csomópontot, két szintbeli csomópontot alakítanak ki. Az építés szerződéses ára 10,4 milliárd forint (ez nem azonos a beruházás költségével), s ezt az összeget az Európai Fejlesztési Banktól (EIB) felvett hitelből finanszírozza az állam. Lassan lehet számolni a napokat, hiszen majdnem napra pontosan egy év múlva, 2007.június 30-án lesz az átadás várható időpontja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!