Belföld

2009.11.04. 12:43

Vasárnap halad el a 4-es metró fúrópajzsa a 3-as metró felett a Kálvin térnél

Budapest - Vasárnap, az éjszakai üzemszünet alatt halad el a 3-as metró alagútja felett másfél méterrel a 4-es metró fúrópajzsa - mondta Hegedűs Csaba projektigazgató, az alagútépítő BAMCO helyettes vezetője szerdán a Hídépítő Zrt. sajtótájékoztatóján Budapesten.

MTI

A 4-es metró fúrópajzsa a jövő nyár közepén ér el a Keleti pályaudvarhoz, ahol szétszerelik és a felszínre hozzák. A BAMCO a befejező munkákhoz 2010 végén adja át az alagutakat - tette hozzá Hegedűs Csaba.
   
A BAMCO továbbra is azt a stratégiát követi, hogy dolgozik és közben tárgyal a követeléséről a megrendelővel - mondta a projektigazgató. A cégből kivált francia tulajdonos sok apró tételből összeállt 115 millió eurót követelt, a Strabag-Hídépítő páros követelése ennél kevesebb, de hogy mennyi, azt nem árulta el Hegedűs Csaba. Ha a tárgyalások nem vezetnek eredményre, akkor egy szakértékből álló döntnöki bizottság elé kerül az anyagi vita, és ezt követi a választott bírósági eljárás.
   
Rapkay Kálmán, a Duna-hidak Igazgatóság vezetője a Margit híd felújítása kapcsán elmondta: a 20,8 milliárd forint szerződéses értékű munkának csak a 60 százaléka olyan jellegű, hogy azt a forgalom igényli. A fennmaradó 40 százalék a közművekkel, a műemlékvédelemmel és a forgalomtereléssel kapcsolatos munka - tette hozzá.
    
Az igazgató kitért arra, hogy a munka előrehaladtával folyamatosan át kell tervezni és programozni a feladatokat. A legújabb "meglepetés" az volt, hogy az alsó, 60 éves vasbeton pályalemezre 30 éve épített újabb lemez sokkal jobb állapotban van a vártnál, ezért át kell alakítani a bontási technológiát. A vasbeton lemezek helyére kerülő acéllemezekkel pedig az lehet a gond, hogy 5 Celsius-fok alatt ezeket nem lehet hegeszteni.
   
Rapkay Kálmán ettől függetlenül úgy véli, hogy jövő augusztusban a forgalom elindulhat a hídon, de - mint hangsúlyozta - ez még korántsem jelenti a felújítás befejezését.
   
Sal László, a Hídépítő Zrt. vezérigazgató-helyettese beszámolt arról, hogy a Hany-Tiszasüly árvíztározó építését nemrég nyerte el - két konzorciumi társával - a társaság, de a munka 70 százalékát ők végzik. A tározó dupla akkora, mint a Velencei-tó, és négyszer annyi vizet tud majd befogadni. A 13,5 milliárd forintba kerülő létesítmény 2012. januári elkészülte után 30 centiméterrel tudja csökkenteni árvíz idején a Tisza vízszintjét.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!