Borosta

2013.02.13. 16:01

A navigátor Farnadi Ági lett az év nője

Egy szülinapi ajándékkal kezdődött az egész. Akkor ült életében először rali autóban. Nem sejtette, hogy az első út meghatározza majd a további életét. Farnadi Ági azóta hazánk egyik legjobb rali navigátorává nőtte ki magát, aki ráadásként szerelme, Osváth Péter mellett versenyez.

Napló sport

Farnadi Ági Devecserben nőtt fel, Nyirád, vagyis a ralikrossz pálya szomszédságában. A lányos játékok soha nem izgatták túlzottan, inkább az autókért rajongott. Az idő előre haladtával ez a vonzalom egyre inkább fokozódott, mígnem az egyik barátja, szülinapi ajándékként elvitte ralizni. Ez az autózás mindent megváltoztatott Ági addigi életében.

- A kedvesemet, Osváth Pétert akkor ismertem meg. Vitt egy kört, amit jó sok követett, hiszen már nyolc és fél éve együtt vagyunk - mesélte a kezdetekről Ági. - Először a magánéletben alkottunk egy párt, később pedig már a raliautóban is. Már hatodik éve versenyzünk együtt.

Az első időkben Osváth Péter és csapata csupán szeszélyes ötletnek tartotta, hogy Ági navigátorkodni szeretett volna. Azonban a lány nem adta fel, kitartóan ostromolta kérésével a szerelmét és munkatársait, akik végül beleegyeztek, hogy kipróbálhassa magát. A mostani csapatfőnök, Nemes Csaba segítségével kitanulta a navigátor szakma csínját-bínját, majd egy évig az amatőrök között tesztelte tudását, ezután ülhetett be először Osváth Péter mellé.

- Az első országos futam előtt Peti egyszerűen azt mondta, bármi történik is, fogjam be a számat - emlékezett nevetve Ági. - Mostanra pedig odáig fajult a dolog, hogy viccesen megkért, legalább a versenyen hadd legyen ő a főnök.

A tréfát félretéve a devecseri angoltanárnő azért megjegyezte, maximális alázattal és folyamatos tanulással neki sikerült megvetnie a lábát ebben a férfias közegben, azonban nem minden hölgytársának sikerül ez. A legtöbben csak egy-egy évet húznak le a rali világában, aztán igazi tartalom, tudás híján "kikopnak".

Ági elmagyarázta, egy navigátortól egyáltalán nem elvárás, hogy ismerje az autó technikai, műszaki hátterét, ám számára ez több szempontból is fontos kérdés. Egyrészt rendkívül érdekli minden apró részlet, másrészt ezt diktálja az önmaga és a társai felé való igényesség is, ugyanakkor ő tolmácsol a külföldi programozónak, aki az autójuk számítógépével foglalkozik, így nem árt, ha tisztában van a szakmai háttérrel, s ezért az első csavartól kezdve végigköveti, ahogy az autó felépül.

Farnadi Ági és párja, Osváth Péter idén egy Mitsubishivel versenyezve szeretne osztályukban egy helyet előbbrelépni. Tavaly másodikként végeztek kategóriájukban

A saját autóját rendkívül dinamikusan, sportosan és mindenképpen ésszel kormányzó Ági a téli holt szezonban erőnléti edzésekkel igyekszik formába hozni magát a futamokra. Sokan nem gondolják, ám a raliautóban ható erők a navigátort hatványozottan érik, akinek az útvonal mellett erre is oda kell figyelnie.

Farnadi Ági elmondta még, nagyon örül neki, hogy a Napló szavazását megnyerte, mert úgy vélte, akadtak nála esélyesebb, ismertebb lányok is. Jól esik neki, hogy rá szavaztak a legtöbben, mert ez számára azt jelenti, nemcsak őt, de a sportágat, a csapatát is figyelik, szeretik a megyében.

 

Eredmények és tervek az idei évre

Farnadi Ági Osváth Péter navigátoraként az első évben az országos abszolút versenyben a második helyet érdemelte ki, és saját kategóriájukban, az akkor még N osztályban is másodikként zártak. A következő esztendőkben nem tudtak felmutatni komolyabb eredményt, mert rendre technikai problémák nehezítették a helyzetüket. Tavaly újabb áttörés következett, hiszen abszolútban hatodikak lettek, a kategóriájukban, amit már hármas kategóriának neveznek, pedig második helyet érdemeltek ki. A páros vágya, hogy az idén egy Mitshubishivel versenyezve szeretne saját osztályában egy helyet előbbre lépni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!