Bulivan

2011.01.12. 16:33

Sztár és produktum

Nagy lehetőség előtt állnak a tehetségkutató műsorok felfedezettjei. De vajon tudnak-e élni ezzel a lehetőséggel, vagy amilyen nagy lendülettel berobbantak, olyan gyorsan eltűnnek a süllyesztőben? Zenei szakmai körökben sincs egybehangzó vélemény arról, hogy Magyarországnak lehet-e valaha nemzetközileg elismert szupersztárja.

Matolcsi Renáta

Ifj. Malek Miklós, az X-faktor egyik zsűritagja úgy véli, vannak nemzetközi és vannak hazai piacra született produkciók. A mentor korábban kifejtette, az ő döntését sohasem a pillanatnyi teljesítmény alakította, szakmai szemmel sokkal inkább arra alapozott, hogy hosszabb távon mire lehet képes az adott versenyző.

A Los Angelesben élő zenei producert - aki többek között Jennifer Lopez és Anastacia albumán is dolgozott - arról kérdeztük, mi kell ahhoz, hogy egy énekes vagy egy zenei formáció nemzetközileg is sikeres lehessen.

- Hogyan értékeli az X-faktort, sikerült-e igazi tehetségekre lelni?

- Szerintem rengeteg tehetséget ismert meg az ország az X-faktor műsorokon keresztül. Számomra ezt az bizonyította legjobban, amikor a telt házas Aréna-koncertek alkalmával ezek a fiatal művészek nemhogy megijedtek volna a kihívástól, hanem olyan fergeteges bulit csaptak, mintha mindig is ezzel foglalkoztak volna. Hiszen más a televízión keresztül és más testközelben szembenézni a hallgatósággal, de úgy érzem, hogy remekül teljesítettek mind a két fronton.

- A döntősök ön szerint készen állnak-e egy nemzetközi karrierre, s mi kell ehhez? Kiben lát fantáziát?

- A nemzetközi karrier első lépcsőfoka az, hogy Magyarországon megalapozzák a karrierjüket, kialakítsák a saját stílusukat, zenei anyagukat. Meg kell találniuk mindazt, amitől ők mások, és amitől érdekesek tudnak lenni a közönség számára, hiszen az a lényeg, hogy a hallgatóság szeresse őket. Az X-faktorban híres előadók hatalmas slágereit énekelték a versenyzők, ezáltal megkapták azt az óriási lehetőséget, hogy bemutatkozhattak egy ország nézőközönségének. De most eljött annak az ideje, hogy saját slágereik legyenek, és ez egyáltalán nem könnyű.

- Ön az Egyesült Államokban világhírű zenészekkel dolgozik együtt. Mi a tapasztalata, ott mi a siker receptje?

- A siker receptje nagyvonalakban mindenhol hasonló, de - ahogy a receptek általában - helyileg más és más ízlés szerint alakul. Annak ellenére, hogy itt művészekről és művészetről van szó, ahogy belevesszük a "siker" szót, már megjelenik az üzlet és a produktum fogalma is. Talán szentségtörésként fog hangozni, de minden előadó vagy sztár egyben produktum is, akit egy olajozottan működő gépezet tud igazán sikerre vinni. Értem ezalatt azt a stábot, amely a menedzsmenttől a megjelenésen át a zenei útmutatásig segíti az énekest, hiszen neki a színpadon kell száz százalékot adni, és ezért nem tud minden más fronton ott lenni. Természetesen elengedhetetlen az is, hogy az előadóból - a tehetség mellett - áradjon valami olyan energia, ami átragad a közönségre, de ennek a versenyzők többször tanúbizonyságát adták. Én mindenesetre továbbra is szurkolok nekik.

 

Malek Miklós szívesen segít bármelyik döntősnek, ahogy azt tette korábban például Varga Viktor esetében. A Lehet zöld az ég című dalt Miklós stúdiójában, az ő hangszerelésében vették fel Los Angelesben. A zenei producer szerint Viktorra felfigyeltek az emberek, benne megvan az a bizonyos plusz, amit az X-faktor válogatásán is kerestek. Viktor szerinte remek példa: neki sikerült kamatoztatnia azt a tőkét, amit a Csillag születik műsorban való szereplés jelentett.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!