2021.05.12. 09:46
A cégvezetők szerint jól teljesített a digitális infrastruktúra
A mobil- és vezetékes internetes hálózatok lényegében tökéletesen működtek, átlagosan négyötödös osztályzatot adtak nekik.
Forrás: Shutterstock
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített reprezentatív felmérésből ugyanakkor kiderül, hogy
a megkérdezett cégek majdnem negyven százalékánál panaszkodtak arra, hogy nincs elég szolgáltató a telephelyükön a választáshoz.
A hírközlési hatóság a koronavírus-járvány első és második hulláma között készítette éves, személyes megkérdezésen alapuló, nagymintás, országos felmérését a hazai kkv-s és nagyvállalati szektor vezetőinek részvételével.
A cégvezetők legfontosabb elvárása az internetszolgáltatással kapcsolatban, hogy az „egyáltalán elérhető legyen” a telephelyeiken, hibamentesen működjön, valamint a szolgáltató nagy, stabil szereplője legyen a piacnak. Ez utóbbit visszaigazolja, hogy az előfizetők fele a legnagyobb hazai szolgáltató, a Magyar Telekom ügyfele. Az elérhetőség és a szolgáltató stabil piaci szereplő mivolta egyben az elégedettségi rangsort is vezeti.
A leginkább a dél-dunántúli, az alföldi, valamint az ország középső régiójában – mobil esetében Budapesten, vezetékes esetében Pest megyében – elégedettek az internetszolgáltatással az üzleti előfizetők.
Legkevésbé a szolgáltatások árával elégedettek.
„Emellett némiképp csalódást okozó tényező még – vélhetően a kijárási korlátozások hatására is – a hibamentes működés, valamint a mobilinternetnél a sávszélesség, a vezetékes internetnél pedig a sebesség, az elérhetőség, a szolgáltató megbízhatósága és a hibaelhárítás gyorsasága” – állapította meg az NMHH kommünikéje.
Beszámolt arról is, hogy az eredmények alapján új szolgáltatás előfizetésekor a cégvezetők számára az ár a legfontosabb szempont, de dobogós helyen végzett a megbízhatóság és a szolgáltatóval kapcsolatos eddigi tapasztalatok is. A menedzserek figyelembe veszik a munka hatékonyságának növelését, a választékot, valamint a költségcsökkentést is. A választáskor a szolgáltatók hírneve többet nyom a latban, mint például az ügyfélszolgálat minősége, a területi lefedettség vagy a dedikált ügyfélkapcsolati menedzser biztosítása.
A szolgáltatóválasztás lehetőségét azonban némileg árnyalja, hogy a hazai kkv-k és nagyvállalatok 30 százalékát kitevő több telephelyes cégeknek csak a fele mondta, hogy legalább két szolgáltató közül tud választani ahhoz, hogy minden telephelyüket elláthassák a szükséges vezetékes és mobilszolgáltatásokkal – derült ki a közleményből.
Az összes cég majdnem 40 százaléka panaszkodott arra, hogy nincs elég szolgáltató a telephelyén a választáshoz, és ugyanennyien mondták, hogy nehézséget okoz a cégüknek igazán megfelelő szolgáltatás megtalálása. A távközlési piacon való tájékozódás egyébként általában véve nem okoz gondot a cégvezetőknek.
Borítóképünk illusztráció
Járvány
- Magyarországon is azonosították a koronavírus új variánsát
- Megszűnik a heti adatszolgáltatás
- 6 millió 422 ezer a beoltottak száma, 42 az új fertőzötteké
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 47 az új fertőzött és elhunyt 2 beteg
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 92 az új fertőzött és elhunyt öt beteg