Gazdaság

2008.09.18. 02:29

<u>Hat a szülői példa</u>

<b>Monostorapát</b> - Családi vállalkozásból alakult ki a megyében működő, mára a ballonos ásványvizekben piacvezetővé lett társaság. Termékeiket szeretik az orvosi várókban, rendelőkben, és a jövőben a gyermekek is megismerhetik. <a href="http://www.naplo-online.hu/gazdasag/20080918___hat_a_szuloi_pelda"><font color="#000080"><strong>>>></strong></font></a>

Deák Dóra

Az ásványvízfogyasztás folyamatosan növekszik Magyarországon, ezt már Filepné Rajczi Éva termelési igazgató teszi hozzá. A Monostorapátiban csomagolt víz megkapta a hivatalos ásványvíz minősítést, ami egy magasabb minőségi kategóriát jelent. Egyetlen kútjuk van. Kétszáz méterről hozzák fel a kristálytiszta, szerves anyagokat egyáltalán nem tartalmazó vizet. Most naponta tíz köbméternyit palackoznak, a forrás ennek a százszorosát is elbírná. Az a víz előnye, hogy nátriumban szegény, tehát nyugodtan fogyaszthatják a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők, a sportolók és a fogyókúrázók is. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a vizet megkötő só kevés benne.

A két szakember egyetért abban, hogy a mai gyerekek nemcsak azért testesebbek az egy-két évtizeddel idősebbeknél, mert jobb és több élelmiszerhez jutnak, mint régebben, de még csak a mozgás-szegény életmód sem magyarázat mindenre. Egyetértenek azokkal is, akik szerint a sok cukrozott üdítőital is hibás lehet a dologban.

A mai gyerekek alig isznak vizet. A családok többségénél nem szerepel az étkezésekkor az asztalon a vizeskancsó. A felnőttek is kevés folyadékot isznak, pedig a kutatások már régen bebizonyították, hogy például a fejfájás egyik gyakori kiváltó oka az, hogy kevés folyadékhoz jut a szervezetünk. Ha szellemi munka vagy tanulás közben vizet iszunk, az javítja az eredményességünket. Az agy térfogata viszonylag kicsi a testtömegünkhöz képest, de a vízigénye nagy, az elfogyasztott folyadék nyolcvan százaléka áthalad rajta.

A vízivás újbóli népszerűsítését is szolgálja a közeljövőben indítandó akciójuk, melyben az óvodákat, majd az iskolákat kedvezményesen látják el vízzel. A ballonos ásványvizek piacán a 2002-ben alakult Montivíz piacvezető. Hat évvel ezelőtt AP Aqua név alatt, családi vállalkozásként alakult, ekkor hozták létre a monostorapáti kutat és csomagolási egységet, ami máig ellátja a vállalatot ballonos ásványvízzel.

A Montivíz árbevételének alakulása az elmúlt három évben: 2005 - 424 millió forint, 2006 - 507 millió forint, 2007 - 549 millió forint. 2005-2006 során az Euroventures III magántőkealap vásárolta fel a vállalatot, amely ezzel elindult a nagyvállalattá válás útján. Az új menedzsment átalakította az értékesítési rendszert, amely eredményeként az értékesítési csapat tagjai az ország különböző területeinek üzleti fejlesztésére fokuszálnak.

A 2006-ban bevezetett, korszerű vállalatirányítási rendszer biztos hátteret nyújt a mindennapi működéshez. Jelenleg a Montivíz kötelékében összesen 50 munkatárs dolgozik. A palackozott ásványvizekkel szemben sokkal környezetbarátabb vízfogyasztási lehetőséget kínálnak, mert a tizenkilenc literes ballonokat sokszor utántöltik, a kupakokat is többször használják, majd teljes mértékben újra feldolgozzák az anyagukat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!