2010.12.08. 18:13
Az olcsót keressük
Megyei körkép - Továbbra is mérsékelten csökken a hazai kiskereskedelem forgalma az idei év első hét hónapjának adatai alapján.
A magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 0,4 százalékkal költöttek kevesebbet ezalatt, mint az előző év hasonló időszakában. Az idei első negyedévben pozitív irányú elmozdulás mutatkozott a háztartások élelmiszerre és háztartási vegyi árura fordított költéseiben az előző évhez képest, a második negyedévben azonban erősebb visszaesés következett be. Éves szinten stagnáló forgalommal számolhatunk.
A GfK Hungária Kereskedelmi analízisek 2010 első fél év című tanulmányának adatai szerint egy átlagos háztartás 2010 első fél évében közel nyolc kereskedelmi láncban vásárolt. A tudatosabb boltválasztás tehát továbbra is jellemző, a vásárlók a jobb ajánlat reményében több kereskedelmi láncot is felkeresnek. A legmagasabb a hipermarketekben vásárlók lojalitása, vagyis ezek a háztartások az élelemre és háztartási vegyi árura szánt költésükből arányosan ebben a típusú üzletben költenek a legtöbbet.
Bár a kereskedelmi márkás termékek aránya Magyarországon még nem érte el a nyugat-európai országokban tapasztalt egyharmados forgalmi részesedést, arányuk nálunk is folyamatosan nő közölte Kovács Krisztina, a GfK Hungária consumer menedzsere. A napi fogyasztási cikkek piacán tapasztalható saját márkás erősödés mögött főként a diszkontok állnak.