Gazdaság

2011.01.19. 16:46

Stabil, nyereséges év herendi porcelánmanufaktúrában

Herend - Az elmúlt kilenc év legjobb eredményét hozta a tavalyi év a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.-nél. Az adózás előtti eredmény meghaladva az üzleti terv előirányzatát és az elmúlt évek számait is mintegy hatszázmillió forint.

Kiss Nikolett

A társaság hosszú távú stratégiájával összhangban, három eszmei pillérre támaszkodva, azokat zsinórmértékül használva dolgoztunk az elmúlt évben is  kezdi tavalyi évről szóló évértékelését dr. Simon Attila vezérigazgató. Az eszmei pillérek pedig a sikeres gazdasági egységként való működés elve, a társadalmi felelősség- és a szolidaritás elve.

A Herendi Porcelánmanufaktúra 2010. évi értékesítési árbevétele meghaladta az előző évi értékesítési árbevételt. Export értékesítési árbevételben 10 százalékos növekedést értek el a 2009. évi árbevételhez képest, és a magyarországi porcelán értékesítési árbevétel is meghaladta az előző évit. Az üzleti tevékenység összes bevétele 10 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A társaság 2010. évi export rendelésállománya közel 400 millió forinttal magasabb volt a 2009. évihez képest, az export volumen nyolc százalékot meghaladó növekedést mutatott. 

A manufaktúra pénzügyi működése egész évben stabil volt, külső finanszírozási igénye nem volt, amely ma szinte egyedülálló a vállalkozások körében. A nyereséges működés lehetővé tette, hogy tavaly a munkavállalóinknak adott szociális juttatás szintjét a korábbi évhez képest minimálisan emelni tudtuk, és 2011. évre már bérfejlesztésben tudtunk gondolkodni  folytatta a vezérigazgató.

A társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban dr. Simon Attila elmondta: feladatuknak tekintik a hazai és európai értékek, ezen belül különösen a művészeti értékek ápolását, megőrzését, és jövő nemzedékek számára történő átörökítését. Ebből kiindulva tartják fenn saját erőből saját szakképző iskolájukat, amelyben a herendi mesterek porcelánipari szaktudást adják át a jövő nemzedékének, egyben szakmai utánpótlást is biztosítva a manufaktúrának. De a társadalmi felelősség elvéből kiindulva tartják fenn saját Porcelán Múzeumukat is, valamint rendeznek tárlatokat itthon és világszerte.

- Célunk, hogy külföldi kiállításainkon  a Herendi Porcelán hordozta nemzeti értékek bemutatásán keresztül  az országimázst, és Magyarország kedvező nemzetközi megítélését építsük. 2010-ben egyébként átlagosan naponta egy új herendi termék született a manufaktúrában, ennyivel bővült a 16 ezer különböző formából és négyezer különböző mintából álló termékkör - hangsúlyozta.
A társadalmi felelősséggel kapcsolatban a vezérigazgató úgy véli: szolidárisnak kell lenni a világ, az ország és a helyi közösség felé egyaránt. A világ iránti szolidaritást a társaságnál a környezettudatos tevékenységben, a káros anyag kibocsájtás folyamatos csökkentésével, szelektív hulladékgondozási technológiával érik el.


Az ország iránti szolidaritásunkat mutattuk meg tavaly többek között a vörösiszap katasztrófa következményeinek elhárítására létrehozott kormányzati alapba történő befizetésünkkel, és a különböző adónemekben egy milliárd forintot meghaladó adóbefizetéseinkkel is. A herendi közösség szintjén pedig fontos megjegyezni, hogy a gazdasági válság adta szorító környezet ellenére sem kellett a csoportos létszámleépítés eszközéhez nyúlni, sikeresen dolgoztunk a munkahelyek megtartásáért. A társaság további fejlődésének következő lépése a legújabb márkabolt megnyitása a ferihegyi reptér új termináljában idén tavasszal.
 
Megtiszteltetésnek tartja a Herendi Porcelánmanufaktúra, hogy az Országgyűlés által útjára indított magyarországi hungaricum mozgalom egyik fő együttműködő partnere lehetett. Szintúgy büszkék arra is, hogy a 2011. évi magyar EU-elnökségnek ajándékoztak egy monumentális díszvázát. Gazdasági munkájukat áthatja a társadalmi felelősség elve, ebből adódóan számos díjat adtak át.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!