2011.11.17. 11:52
Óvatos turisztikai remények - új stratégia a Balatonra
Budapest - A külföldi turistaforgalomban 3,6 százalékos növekedést, a hazaiban szinten tartást szeretne jövőre a Magyar Turizmus Zrt., jelentette be Horváth Gergely csütörtökön.
A nemzeti marketingszervezet vezérigazgatója turisztikai szakemberek előtt ismertette a jövő évi terveiket. Az idei évet a körülmények alapján eredményesnek értékelte annak ellenére is, hogy a forgalom jelentősen elmaradt a válság előtti helyzettől.
A belföldi forgalom szinten tartásánál sok kérdőjelet lát a családok romló anyagi helyzete miatt. Külföldi stratégiájukban a volt szocialista tábor környezetünkben lévő országai az egyik célterület, ahonnan 10-20 százalékos növekedést remélnek. A másik fontos terület Németország és Ausztria, a harmadik pedig az egész világon kedvelt tévécsatornákon való megjelenés erősítése. A taktikai kampányok elsősorban Budapestet, a balatoni régiót, a hivatásturizmust (konferenciák és más programok), valamint az egészségturizmust népszerűsítik majd. A termékalapú kommunikációban a gyógy- és wellnessturizmus, a kulturális turizmus, a vízparti turizmus, az aktív- és ökoturizmus, valamint a bor és gasztronómai turizmus lesz a központi elem.
A jövőben az eddiginél is jobban építenek a külföldi újságírók meghívására, az internet, az okostelefonok és más korszerű technikai lehetőségek használatára.
A vezérigazgató szerint csak akkor várható igazi eredmény, ha a szolgáltatók is csatlakoznak a különböző akciókhoz, kampányokhoz.
Horváth Gergely bejelentette, hogy jövőre új stratégiát szeretnének kidolgozni a szolgáltatók bekapcsolásával a Balatonra és Budapestre.
Jövőre új stratégiát szeretnének kidolgozni a szolgáltatók bekapcsolásával a Balatonra.