Bulvár-celeb

2023.10.13. 11:05

Kiszámolták, mekkora bevételt hoz Azahriah-nak a dupla koncert

Néhány óra alatt fogytak el a jegyek.

Forrás: Facebook

A szakmában mindössze három éve feltűnő, 21 éves fiatalembernek, az Azahriah művésznéven sztárrá vált Baukó Attilának a Puskás Arénában meghirdetett koncertjére egy nap alatt minden jegy elkelt. Sőt, a nagy érdeklődésre való tekintettel egy második eseményt is kiírtak – számol be róla az Origo.

A fiatalember tavaly májusban robbant be a köztudatba, amikor kiderült, a Szolnoki Palacsintafesztiválon megtartott koncertje után a színpad mögötti illemhelyeknél közösült az egyik rajongójával. Az azóta eltelt másfél évben a fiatal dalszerző-énekes megkerülhetetlen szereplője lett a hazai könnyűzenei életnek, a sikerrel pedig anyagi haszon is jár. A Blikk koncertszervező szakemberek segítségével kiszámolta, hogy a Puskás Arénában megtartott dupla koncert bevételei után akár 300 millió forintot is kaszálhat az előadó.

Az Aréna kapacitása koncerthelyszínként 50 ezer fő, ami – átlagosan 20 ezer forintos jegyárral számolva, hiszen 9900-tól 69 ezer forintig terjednek a jegyárak – kétmilliárd forintos jegybevételt jelent

– kezdett bele az évtizedek óta koncertszervezéssel és zenei menedzsmenttel foglalkozó szakember, aki felsorolta, mire mennyit kell költeni ahhoz, hogy a koncert létrejöjjön.

A jegybevétel negyven százaléka, ez esetben 800 millió forint elmegy az adókra, a jegyértékesítési jutalékra, szerzői jogdíjra. A maradék 60 százalékból, azaz 1,2 milliárd forintból kell színpadra állítani a produkciót, kifizetni a bérleti díjat, a stábot, a menedzsmentet, a reklámot.

A stadionba épített színpadért is fizetni kell, ami esténként 50 millió forintra tehető. Ebben benne van még az alap biztonsági szolgálat, a büfészolgáltatás, a hoszteszek, az engedélyek, mentők, tűzoltók, illetve a fű védelme. 200 millió forint biztosan elmegy a fény- és hangtechnikára, valamint a látványra, 50 millió a zenekarra és a közvetlen stábra, az ő ellátásukra, illetve 20-20 százalékot kap a produkciós iroda és a menedzsment. Azahriah esetében még egy 50 milliós marketingköltség is soknak tűnik, de így is

marad legalább 300 millió forint, ami az énekes tiszta bevétele lehet.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában