Viszik az új autókat, mint a cukrot

2018.08.08. 07:00

A kötelező motorátállítások mérsékelhetik a piac további bővülését

Az idei év első hat hónapjában közel 30 százalékkal több új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint 2017 azonos időszakában. Az általunk megkérdezett szakértő szerint a benzinmotoros és a magas építésű modellek iránt a legnagyobb a kereslet.

Polgár Tibor

Bolla Ernő az újautópiac egyik sikermodelljével, egy Dacia Dusterrel

Fotó: Polgár Tibor / Napló

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elemzése szerint egyre több magánszemély vásárol új autót, köszönhetően többek között az alacsony betéti kamatnak, illetve annak, hogy a mostanra kifutott devizaalapú forinthitelek nagy része lezárult. A kishaszon-gépjárművek eladási mutatója is jelentősen, mintegy 20 százalékkal nőtt a bevezetőben említett időszakok tekintetében.

Bolla Ernő, a Dunántúl négy városában is jelen lévő Császár Autószerviz Kft. újautó-értékesítései vezetője a Naplónak nyilatkozva megerősítette, a közelmúlt viszonylatában valóban 30 százalékos bővülés tapasztalható az újautó-eladások terén. Mint mondta, ennek okai a hazai gazdaság élénkülésével és a fizetőképes kereslet növekedésével hozhatóak összefüggésbe, továbbá azzal, hogy a társadalom nagy része maga mögött hagyta a 2008-as válság fájó utóhatásait. – Visszatért az emberek hitelfelvételi kedve, de most már sokkal tudatosabban és felelősségteljesebben viszonyulnak a banki kölcsönhöz. Ismerik a korlátaikat, ezért ha csak például középkategóriás autót engedhetnek meg maguknak, nem választanak felsőkategóriásat. Persze ma már a pénzintézetek sem engedik, hogy az ügyfeleik túlvállalják magukat, sokkal szigorúbb a hitelvizsgálat, mint tíz évvel ezelőtt. A forintalapú hitelek stabilabbak, kiszámíthatóak a hitelkonstrukciók, a gazdaság pörög, a bérek emelkedtek, ezek nyomán pedig nő azoknak a száma, akik kölcsön segítségével új autót vásárolnak. Nemcsak a személyautók, hanem a kishaszon-gépjárművek piaca is fellendülőben van – mutatott rá Bolla Ernő.

Az értékesítési vezető megjegyezte, egyes sikermodellek és az ár-érték arányban kifejezetten kedvező modellek különösen nagyot lendítenek az eladási mutatókon, például a Dacia Duster értékesítési számai szinte megduplázódtak az utóbbi időben. – Az emelt hasmagasságú, magas építésű autók, az úgynevezett városi terepjárók különösen népszerűek. Az összes márkára és típusra igaz, hogy már sokkal inkább a benzinmotorral szerelt modelleket keresik a vásárlók. Egyre ritkábban adunk el gázolajjal hajtott autót, ez egyértelműen a dízelmotorokkal kapcsolatban terjedő negatív hírek miatt van így. Ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy rengeteg a túlzott hangulatkeltés és a téves információ a dízeles gépjárművekről, ugyanis a mai modern dízelmotorok már sokkal környezetbarátabbak és üzembiztosabbak, mint a régebbiek. Aki sokat autózik, évente több mint 25-30 ezer kilométert vezet, annak még mindig érdemes keveset fogyasztó dízeles autót választania – hangsúlyozta Bolla Ernő.

Bolla Ernő az újautópiac egyik sikermodelljével, egy Dacia Dusterrel
Fotó: Polgár Tibor / Napló

Hozzátette, egy-egy akciós modellt már akár 3-4 millió forintért is el lehet hozni az autószalonból, és akinek legalább 2 millió forintja van használt autóra, már érdemes körülnézni az új kocsik között. – Nagyon ritka az olyan használt autó, amire a megvásárlását követően nem kell több százezer forintot költeni, legyen szó például vezérléscseréről vagy egy új garnitúra gumiabroncsról, és akkor a váratlanul előjöhető javításokról még nem is beszéltünk. Ezzel szemben az új autók a kötelező szervizt leszámítva sokáig költségmentesek, a gyártó adott esetben akár 5 év garanciát is adhat rájuk – érvelt a szakértő. Kérdésünkre elárulta: Magyarországon, főleg vidéken még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autók piaca, kevés ilyen gépjárművet adnak el, és várhatóan ez még egy darabig nem nagyon fog megváltozni.

Beszélgetésünk végén Bolla Ernő kiemelte, az újautó-eladások további bővülését valószínűleg visszavetik majd a szigorodó környezetvédelmi normák miatti kötelező, 2018-ban aktuálissá vált motorátállítások, motorváltoztatások, ugyanis ez jelentősen kitolhatja a szállítási határidőket. Míg korábban átlagosan 1,5 hónap alatt megérkeztek az ügyfelek által újonnan rendelt modellek, addig a mostani változások miatt akár 3-4-5 hónapot is várni kell majd egy új autóra.

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában