Balesetveszély

2024.02.11. 11:29

A hazai legveszélyesebb útszakaszok között negyedik a 82-es főút bakonyi része

Az első helyről a negyedikre csúszott vissza a 82-es főút bakonyi része a hazai legveszélyesebb útszakaszok listáján, amelyet a balesetek száma és azok súlyossága alapján állítottak össze.

Rimányi Zita

A 82-es főút bakonyi része a Győrt és Veszprémet összekötő út egy szakasza. Szerepel a hazai legveszélyesebb útszakaszok listáján. A képünkön látható helyen kezdődik a cseszneki szerpentin, a legkanyargósabb szakasz, ahol nem árt az elővigyázatosság

Fotó: Rimányi Zita/Napló

A baleseti gócpontok és a baleseti halmozódási helyek sorrendjének összeállítása azért hasznos, mert az alapján lehet olyan fejlesztéseket, módosításokat megvalósítani, melyek nyomán kevésbé veszélyessé válik egy-egy rizikós szakasz. Korábban, a 2017 és 2019 közötti három esztendőben gyűjtött adatok alapján a listán a 82-es főút mintegy egy kilométeres szakasza volt az első a Bakonyban, ez most már csak a negyedik. A 2022 és 2020 közötti három esztendő adatai alapján összeállt sorrendben a 82-es Csesznek és Nagyesztergár térségében már nem számít a legzűrösebbnek hazánkban, de azért nem árt itt az elővigyázatosság. Itt van az úgynevezett cseszneki szerpentin, a vár tövében és Nagyesztergár közigazgatási területe érinti azt a Zirc-Kardosrét közeli részt, ahol szintén veszélyes emelkedők, kanyarok vannak, Imre-majornál.

út közlekedés padka
A baleseti gócpontok és a baleseti halmozódási helyek sorrendjének összeállítása azért hasznos, mert az alapján lehet olyan fejlesztéseket, módosításokat megvalósítani, melyek nyomán kevésbé veszélyessé válik egy-egy rizikós szakasz
Fotó: Rimányi Zita/Napló

Minderről a Vezess magazin írt a Magyar Közút információira hivatkozva, arra is kitérve, hogy nem véletlen a 82-es út hátrébb csúszása a listán, ugyanis a Magyar Közút Zrt. nemcsak sorrendbe rakja a veszélyes útszakaszokat, de a jogszabály szerint a 79 baleseti gócpontnál beavatkozási javaslatokat készít. „A kisebb költségű fejlesztéseket 2023-ban megvalósítottuk, vagy tervezéssel előkészítettük. Ezek lehetnek burkolatijel-festési, táblázási, közvilágítás-fejlesztési vagy jelzőlámpás csomóponttá történő átépítési munkák. A jelenleg is folyamatban levő tervek elkészítése után a jelentősebb beavatkozásokat (például körforgalom, többlet forgalmi sávok építése) pedig a jövőben, ütemezetten, egyéb közlekedésbiztonsági projektek keretében lehet megvalósítani” – áll a közútkezelő közleményében.

Lapunkban sajnos többször kellett arról írnunk, hogy baleset történt a 82-esen a Bakonyban, arról, hogy a Zirci Önkormányzati Tűzoltóság emberei ütközésekhez, felborult járművekhez vonultak ki a cseszneki szerpentinre, és szerencsére nemrégiben olyan feszítőeszközt vehettek, amivel nagyon gyorsan kiemelhetnek roncsból sérülteket. 

A vár közelében és az Imre-majornál lévő kanyarokat a környékbeliek régóta veszélyeseknek tartják. A 82-es főútnak nagy a forgalma, a motorosok szeretnek erre jönni, és tehergépjárművek használják, erre vezet a Győrt és a Balatont a legrövidebb útvonalon összekötő szakasz, keskeny, nehéz előzni, a sebességkorlátozásokat sokan nem veszik figyelembe. Több tábla figyelmeztet errefelé arra, hogy mindenkit hazavárnak, érdemes lassítani. Egyébként Zirc térségében még a Bakonybél, Pénzesgyőr felé vezető részen, a város központját és településrészeit, Szarvaskutat, Aklit összekötő szakaszon gyakoriak a balesetek, szerencsére ritkán halálosak, de több személyautó lecsúszott már errefelé a kanyarokban az útról és fának ütközött. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!