2020.03.14. 07:00
Jövő tavaszra elkészül a Pápai út felújítása
Kerékpárút és körforgalom is épül a várhatóan jövő tavaszra megújuló Pápai úton.
A kerékpárosok külön sávot kapnak
Forrás: önkormányzat
Fotó: Jani Péter
A szakaszon már tavaly is nagyberuházás folyt, ugyanis tavasztól őszig csapadékcsatorna-gerincvezeték épült víznyelő aknákkal a Síp utcától a Henger utcáig. A Pápai út elöregedett, toldozott-foldozott felülete jövő tavaszra újulhat meg a Völgyhíd tértől a Házgyári úti körforgalomig.
– A közbeszerzési eljárás lezárulása után várhatóan májusban kezdődik a kivitelezés, a nyertes vállalkozónak 300 nap áll rendelkezésére a munkák elvégzésére – közölte kérdésünkre Durmics Zsuzsanna, a városfejlesztési iroda vezetője. Hozzátette, a munkaterület májusi tervezett átadása után a kivitelező tervezi meg és építi ki az ideiglenes forgalomkorlátozást, az önkormányzat felügyelete mellett.
A Pápai út két szakaszán a jelenlegi burkolatot újítják meg: ez a munka a Házgyári út és a Henger utca közötti mintegy 400 és a Táncsics Mihály utca és a Völgyhíd tér közötti nagyjából 300 méteres szakaszt érinti. A köztes szakaszon, vagyis a Táncsics Mihály és a Henger utca között teljesen megújul az út, ennek részeként körforgalom épül a kelet–nyugati főtengely és a Pápai út találkozásánál. (Ahogyan arról lapunkban beszámoltunk, tavaly őszre elkészült a kelet–nyugati tengely első szakasza a Kistó utca és a Juhar utca között, ennek az útnak a folytatásaként vezetik ki az új szakaszt a Pápai útra egy körforgalmi csomópontban.)
A Pápai útnak az említett 1,5 kilométeres szakaszán a kétszer egy sáv mindkét oldalán megemelt szintű, „koppenhágai” típusú kerékpársávot alakítanak ki a Párna utcáig, ahonnan a Henger utca irányába közös gyalogjárda és kerékpárút vezet majd. Az autóbusz-megállókat öblökben alakítják ki: buszmegállópár lesz a Táncsics Mihály utca előtt, a kelet–nyugati út körforgalma közelében és a Párna utca után.
A beruházást 90 százalékban az Európai Unió támogatásából, tízszázalékos önerővel finanszírozhatja az önkormányzat.