Rally Hungary

2024.04.15. 14:46

Csomós Miklós extázisban lett harmadik a veszprémi Rally Hungaryn (galéria, videó)

Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében. Színes és gyors autókkal teltek meg az utak, csakúgy, mint pilótákkal és ralirajongókkal a régió szálláshelyei. Nem véletlenül, hiszen az európai ralielit vendégeskedett és versenyzett nálunk. A pályán aztán az utolsó méterekig izgalmasan alakult a rali Európa-bajnokság idénynyitó futama, a V-Híd Rally Hungary, amelynek dobogóján Simone Tempestini, Mathieu Franceschi és Csomós Miklós pezsgőzhetett.

Juhász-Léhi István

A hozzáértő szerint még ralis viszonylatban is ritkaság az, ami a veszprémi központtal megtartott murvás Rally Hungaryn történt: egészen pontosan hét alkalommal változott az összetett éllovas személye a 13 szakasz során, és öten mondhatják el magukról, hogy vezettek a versenyben. A szombati nap végén két Toyota állt az élen, pilótáik azonban vasárnap kénytelenek voltak kiszállni a küzdelemből: előbb Mikko Heikkilä autójának bal első kereke szakadt ki, majd pedig Martins Sesks esett ki két szakasszal a verseny vége előtt, miután nekicsúszott a partoldalnak.

Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében
Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében
Fotó: Fülöp Ildikó/Napló

Ekkor állt az élre Simone Tempestini, aki nemhogy nem nyert még Európa-bajnoki futamot, de a dobogón sem állt soha – hát most nagyon ügyelt rá, hogy megtartsa a vezető pozíciót. És sikerült is, ami földöntúli boldogsággal töltötte el.

– Ez az első ERC-futamom ezzel az autóval, és megnyertük! Szinte hihetetlen – lelkendezett a nyolcszoros román bajnok Tempestini a célban. – Rettenetesen nehéz verseny volt, könnyű volt hibázni, de a mi dolgaink szerencsére nagyon jól alakultak. Végig koncentráltunk, és ez meghozta az eredményt.

Tempestini végül 17 másodperces előnnyel nyert Mathieu Franceschi előtt, aki összességében a legtöbb szakaszsikert (szám szerint ötöt) aratta, ám azért nem állt egyszer sem valódi harcban a győzelemért, mert a szombati második gyorsaságin felborult, s egy percet veszített. A bukás utáni nagy elkeseredésért biztosan kárpótolta ez a második hely.

Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében
Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében
Fotó: Fülöp Ildikó/Napló

– Próbáltunk sietni, amennyire tudtunk, úgy, hogy közben vigyáztunk az autóra és a gumikra. A borulás nélkül előrébb végezhettünk volna, de ez benne van a pakliban, nagyon boldogok vagyunk – mondta Franceschi.

A magyar szurkolók kedvence, Csomós Miklós a szakasz végén néhány másodpercre belenyugodott, hogy a negyedik helyen végzett, ám akkor jött egy újabb váratlan fordulat: kiderült, hogy az Európa-bajnoki címvédő Hayden Paddon defektet kapott a lőtér felénél, ami miatt annyi időt veszített, hogy visszacsúszott a negyedik helyre.

Csomós a hazai versenyén felállhatott a dobogóra, nem csoda, hogy a szurkolók szinte extázisban ünnepelték.

– Nagyon nehéz, de jó rali volt. Változatos versenyen vagyunk túl, amit mi sem úsztunk meg gondok nélkül, ma például a lőtéren odaütöttem az autó hátulját, egy balos kanyarban kidobott minket a padka, és elhajlott a kormányösszekötő. Szerencsére következett a szerviz, ahol a csapat remek munkát végzett. A végére teljesen elfogyott a gumink, nem gondoltam, hogy előrébb léphetünk, de sikerült, aminek nagyon örülök – nyilatkozta Csomós a célban.

Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében
Az elmúlt napok a raliról szóltak Veszprémben és a vármegyében
Fotó: Fülöp Ildikó/Napló

Csomós ezzel az eredménnyel a magyar, azaz az ORB-értékelés első helyét is megszerezte, mögötte Turán Frigyes és László Martin szerzett értékes pontokat a második és a harmadik helyen. Az ERC-sorozat a Kanári-szigeteken folytatódik május 2–4. között, a Rally Islas Canarias az idei szezon öt aszfaltos futama közül az első lesz.

V-Híd Rally Hungary, az Európa-bajnokság 1. futama, Veszprém, végeredmény: 1. Simone Tempestini–Sergiu Itu (román, Skoda Fabia R5) 1:52:50.4, 2. Mathieu Franceschi–Andy Malfoy (francia, Skoda Fabia R5) 17 másodperc hátrány, 3. Csomós Miklós–Nagy Attila (magyar, Skoda Fabia Evo) 29.9 mp h.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában