Hírek

2007.07.13. 02:28

Előnyös vagy hátrányos lesz az új vonal?

Balatonfűzfő - A jelenlegi állomás mellett másik két megállóhely, az eddiginél gyorsabb, kulturáltabb utazás a fővárosba, több vendég és kapcsolódó beruházások.

Dallos Zsuzsa

A MÁV és a tervezőcég szakemberei szerint a város számára több előnnyel járna a 71-es és 72-es út felett haladó, lábakon, támasztópilléreken álló 600 méter hosszú vasúti híd, illetve a környék fejlesztése, mint az esetleges hátrányok. Elhangzott, hogy mivel a beruházás a korábbi tervekkel ellentétben az önkormányzat kérésére nem szaka- szosan valósulna meg, hanem egyben, az infrastruktúrát a leendő megállóhely - nem pedig állomás - kialakításával lehetne fejleszteni.

- Arra szinte semmi esély, hogy hipermarket települjön a városba, de a tervek kapcsán egy közepes méretű bevásárlóközpontokat üzemeltető cég már jelezte érdeklődését - közölte Majorné Kiss Zsuzsanna polgármester.

Szó esett arról is, hogy a közelben lévő gázátadó állomás áthelyezéséről még terv szintjén sincs említés, és az is kiderült: ennek költségeit a beruházó állja. Garádi István, a Közlekedési Unió vállalkozási vezetője, a projekt önkormányzati összekötője azt is hangsúlyozta: amikor vasútvonalak szűnnek meg, mindenképpen méltányolható, hogy a tervezett szakasz a szlovén átkötés után a Dunántúlon tervezett második vasúti beruházás lenne. A fórumon elhangzott, hogy a megmaradna a jelenlegi fűzfői állomás, sőt, két újabb megállóhely létesülne, bár a tobrukiról nem mutattak be vázlatokat. A megállóhely és az állomás tekintetében jelentős különbség van, hiszen előbbinél, ami tulajdonképpen fedett peron lenne, nincs személyzet, a hangosítást és a kijelzőket Balatonalmádiból irányítanák. A tervezők azt is kijelentették, hogy nem lesz áruszállítás és átrakodó-állomás Balatonfűzfőn.A félelmek között felmerült az, hogy ha megépül Fűzfő központjában a megállóhely, akkor azok, akik fürdeni akarnak, továbbutaznak Balatonalmádiba, mert ott a strand az állomás mellett van, míg a fűzfői Föveny jó pár kilométerre lesz a megállótól.

Több felszólaló úgy vélekedett, hogy a Hajmáskér- Balatonfűzfő kapcsolat helyett, aminek csak a fűzfői szakasza 2,7-2,9 milliárd forintba kerül, inkább a jelenlegi, északi parti szakaszt kellene felújítani. - A kenesei szakasz vágányai szinte a Balatonban vannak, a megóvásuk érdekében már hullámtörőket is építettek - hangzott a válasz. A Balaton mellett a part löszfalainak állékonysága is problémát okoz. Volt olyan lakos, aki úgy vélekedett: miután az új vonal miatt csökken az utazók száma a kenesei szakaszon, azt arra hivatkozva szüntethetik meg, így bezárják a fűzfői állomást is. Ugyanakkor ígéret hangzott el, hogy a MÁV a balatonkenesei vonalat megtartja. Viszont a lassú pályaszakaszon a viszonylag könnyebb Piroskák közlekednek majd.

Az új vonalon egyébként 100 kilométer feletti sebességgel haladhatnak majd a vonatok, ami számítások szerint húsz percnél is nagyobb időmegtakarítást jelent Balatonfűzfő-Budapest között. Szanyi Szilvia képviselő szerint a vonal a tervezett királyszent-istváni hulladéklerakó közelében haladna el, miközben egy kilométeres védősávot kell hagyni. Erre a jelenlévők nem tudtak válaszolni.

Az új vonal ellenzői mellett akadt olyan lakos is, aki támogatta a fejlesztést. - Vasút kell, aki azt mondja, nem kell, az saját maga ellensége.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!