Hírek

2007.11.02. 03:28

Vasútra mindenki!

Veszprém (nfb) - Elővárosi közlekedés és turisztikai vonalak - ez lehet a Veszprém-Győr vasútvonal jövője, hangzott el a napokban a városházán tartott lakossági fórumon.

Németh F. Bernadett

A rendezvényt, amelyet a veszprémi önkormányzat, a győri Reflex Környezetvédő Egyesület és a veszprémi Csalán Egyesület szervezett, Czaun János alpolgármester nyitotta meg. Elmondta, a város is tesz a vasútvonal életben tartásáért azzal, hogy sűríti a helyi buszjáratokat a vasútállomáshoz. A tervek szerint reggel és délután tízpercenként járnának buszok a vasútállomásra. A fórumon dr. Kancsal Károly, a Cuha-völgyi vasútvonal megőrzésére, gyarapítására alapított védnöki testület vezetője idézte fel a 2004 óta folytatott tevékenységüket, melynek köszönhetően a Veszprém-Győr vasútvonal kikerült a megszüntetendő vasútvonalak közül. Sőt civilek és szakértők azon dolgoznak, hogy a vonal vagy leg-alább egyes szakaszai, mint például a Cuha-völgyi rész, védettség alá kerüljön.Bödecs Barnabás, a Reflex Környezetvédő Egyesület vas-úti szakértője az általuk kidolgozott, s a döntéshozókhoz eljuttatott menetrendi javaslatot ismertette. Mint mondta, a vonal jövője a mainál több utas, amit az elővárosi közlekedéssel lehet elérni, és a turisztika. A menetrendet ennek megfelelően, a mai viszonyokra alkalmazva alakították ki. A javaslat szerint Győr és Bakonyszentlászló között sűrűbben járnának a vonatok a reggeli és a délutáni órákban, a korábbi hat helyett pedig négy turisztikai járat lenne, mivel a hatból kettőt a hajnali indulás miatt nem használtak a turisták. Ahhoz, hogy a vasút versenyhelyzetbe kerüljön, a Zirc-Veszprém közötti menetidőt 38 percről harmincra kell csökkenti, s ez a MÁV Zrt. szakemberei szerint lehetséges. Csökkenteni kell a Győr-Veszprém menetidőt is, a mai két óra öt perc helyett egy óra harmincöt percre. Bödecs Barbanás kijelentette: rentábilisan csak akkor lehet működtetni a vonalat, ha a mai 28-30-as utasszámot százra növelnék. Első lépésben a hatvanat kellene el- érni, s akkor újabb menetrend-módosítással még utasokat csábítani a vonalra. A fórumon többen hangoztatták: nem elég gyönyörködni a vonal szépségében, tenni kell érte, vagyis mindenkit arra biztatni, hogy vonattal járjon Győr és Veszprém között.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!