Járvány

2020.04.06. 15:45

McLaren-csapatfőnök: több istálló is csődbe mehet

Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke szerint a Forma-1 jelenleg „nagyon törékeny állapotban” van a koronavírus-járvány hatásai miatt, és ha nem hajtanak végre jelentős változtatásokat, akkor a tíz csapatból akár több is csődbe mehet.

Zak Brown Team Chief of Mclaren F1 Team - Renault MCL34 portrait during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 18, 2019. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)

Forrás: AFP / NurPhoto

Fotó: Xavier Bonilla

Az amerikai szakember a BBC-nek azt nyilatkozta,

ha nem kezelik „nagyon agresszívan” azt a helyzetet, amibe a sportág került, akkor akár két, három vagy négy istálló sem éli túl a világjárvány gazdasági következményeit.

A Forma-1-es világbajnokság idei szezonja még nem rajtolt el, hat futamot elhalasztottak, kettőt töröltek, jelen állás szerint június közepén, Kanadában indulhat az idény.

A csapatok, a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) abban már korábban megállapodtak, hogy a jövő évre tervezett szabálymódosítások bevezetését 2022-re halasztják, de Zak Brown szerint ennél jóval többre van szükség. A McLaren vezetője úgy véli,

a világban most tapasztalható gazdasági és egészségügyi helyzetben nem lehet azt feltételezni, hogy bárki is befektetne egy pénzügyi gondokkal küzdő F1-es istállóba.

A múlt héten a McLaren volt az első csapat, amely szabadságra küldte a dolgozóit, a Moody's hitelminősítő intézet vizsgálata szerint pedig a Forma-1 pénzügyi kilátásai máris átfordultak pozitívból negatívba.

A vb-sorozatban szereplő istállók vezetői hétfőn telefonos konferencia keretében vitatják meg a költségcsökkentő terveket, és

valószínű, hogy jövőre 150 millió dollárban (50,6 milliárd forint) határozzák meg csapatonként az éves elkölthető összeg maximumát.

Brown ugyanakkor azt mondta, ez a határ akár 100 millió dollárra is csökkenhet.

„A 150 millióba mindenki beleegyezne, de a nagy többség, beleértve az egyik nagy csapatot is, azt szeretné, ha ez lényegesen kevesebb lenne, mint 150”

- jelentette ki az amerikai szakember.

Az is elképzelhető ugyanakkor, hogy az eredetileg 2021-re tervezett szabályváltoztatások bevezetését még tovább, 2023-ig tolják.

Forrás: MTI

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!