2011.11.04. 07:10
Várjuk a vendégeket
Kedden telefonon beszélünk, e-mailt küldök, kétágyas szobát rendelek a kulturális központnál lévő panzióban. Jóhiszemű vagyok, úgy vélem, biztos a finnek szállása.
Csütörtökön e-mail érkezik a panzióból: megerősítik a keddi jelzést, szombaton este várják a vendégeket, a vasárnapi kora reggeli után indulhatnak tovább. Tökéletes, gondolom, minden rendben lesz. Szombaton azonban kevésbé pozitív a kép. A panzió zárva, kopogtatásra, zörgetésre senki nem nyit ajtót, csengőt nem látok. Hiába járom körbe az épületet, verem fel a szomszédokat, semmi. Tíz óra után pár perccel portaszolgálatnak nyoma nincs, a telefont nem veszik fel (az e-mailben egy szót sem írtak arról, hogy a porta bezár este nyolc, kilenc vagy tíz órakor).
A finnek nyugtatnak, csak én érzem magam kényelmetlenül, én szégyenlem magam. Késői hívás egy-két szállásra, ahol szintén nem ismerik a telefont. Az egyik panzió, a városban elsőként létrehozott (számomra ezután biztosan az Első...) válaszol, mehetünk, van szállás. Barátságosan, kedvesen fogadnak bennünket. Szabadkozom, megemlítem, hogy máshol foglaltam szobát. Itt, az Elsőben szinte kérdezés nélkül tudják, melyik helyről van szó, gyakran jönnek hozzájuk onnan vendégek. Éjszaka háromnegyed tizenegykor végtelen hálát érzek az új panzió és a család iránt.
A történet nem kitaláció, nem írói munkásságom szüleménye. Mindez valóság, szeretett városomban, Veszprémben, ahol a turizmus fejlesztését tartják az egyik kitörési pontnak... Keresem a hibákat, levonom a tanulságokat. Hibáztam, amikor azzal a panzióval szóba álltam. Tanulság: a szállásra időben el kell indulni. Vagy éjszakai portaszolgálatos helyet keresni. Nem jóhiszeműnek lenni, mindent többször ellenőrizni.