Sport

2013.12.03. 10:30

Tízéves ralis tevékenységét csúcsautóban ünnepli Puskádi János

Éppen tíz esztendővel ezelőtt, a Mikulás-ralin szerepelt először a neve a rajtlistán. Ekkor utoljára a navigátor helyét foglalta el, aztán azonnal átült a másik „székre”, ahol azóta is tekeri a kormányt.

Novothny Ottó

A veszprémi fiatalembert hamar megcsapta a kipufogó füstje, de úgy döntött, hogy addig vár az álom megvalósításával, amíg nem sikerül megteremtenie a megfelelő hátteret. Pontosan tíz évvel ezelőtt ez is megtörtént.

– Eddig minden Mikulás-ralin ott voltam, idén jubilálunk – mesélte Puskádi János pilóta, aki Gódor Barnával száguld majd december 8-án a terepen. – Kivétel nélkül mindegyik versenyt élveztem, hiszen remek hangulatú évzárók ezek. Egyetlen rendkívüli kalandunk 2006-ban történt: akkor felborultunk, de aztán folytattuk a versenyzést.

Az Eurosol Racing Team Hungary csapatában a veszprémi, 35 esztendős fiatalember idén hat Európa-bajnoki futamon állt rajthoz Skodájával.

– Két szigeten rajtoltunk, a Kanárin és az Azorin – folytatta a történetet a versenyző. – Aztán mentünk Horvátországban, Romániában, Lettországban és a San Remo-ralin is. Három alkalommal végeztünk pontszerző helyen, vagyis az abszolút sorrendben a legjobb tíz között. Ez számunkra remek eredmény, hiszen hobbistaként megyünk a profikból is álló mezőnyben. Nagyjából futamonként ötven-nyolcvan között van a startolók száma.

A veszprémi pilóta, Puskádi János ezzel a géppel szerzett pontokat az Európa-bajnoki futamokon (Fotó: archív)

Természetesen Puskádi János az Eb- és a hazai futamok különbségéről is beszélt.

– A legfontosabb, hogy egy nemzetközi meneten a táv nagyjából kétszer akkora, mint itthon. Ugyanakkor a környezet is különleges, hiszen Magyarországon három év után már újat nem nagyon tudnak mutatni, míg kinn teljesen ismeretlen a terep. Arról nem beszélve, hogy mondjuk nálunk húsz kilométeres szakaszon van száz kanyar, míg San Remóban például ugyanekkora távon négyszázhatvan. Szóval a külső körülmények alapvetően mások és nem könnyítik meg a szereplést.

A sportember valóban saját örömére áll rajthoz a versenyeken, hiszen támogatói is csak a jó helytállást várják el a csapattól.

– Szerencsére nincs győzelmi kényszerünk, ami persze teljesen célszerűtlen lenne. Persze, nekünk vannak terveink, például jövőre a megfelelő megjelenés mellett az összes Európa-bajnoki futamon szeretnénk pontszerző helyen célba érni. Nekünk az is nagyon fontos, hogy elértük azt: számon tartanak bennünket a szervezők, ismerősként térhetünk vissza minden rendezvényre. Ez természetesen kellemes élmény.

Az Eb programjára jellemző, hogy minden évben vannak apró változtatások benne. Jövőre például görögországi és ciprusi helyszínek is lesznek.

– Szeretnénk mindegyik kontinensfutamon ott lenni és folytatni azt a hagyományt, hogy élvezzük, amit csinálunk. Mindenekelőtt azonban a hétvégi veszprémi Mikulás-ralin kell megünnepelnünk az elmúlt tíz esztendőt. Azt gondolom, hogy ez sikerül majd, hiszen nem mindennapi autóval megyünk végig a szakaszokon – mondta befejezésül Puskádi János.

 

Csodaautó a Mikulás-rali rajtjánál

Puskádi János és Gódor Barna erre a megkülönböztetett alkalomra egy 2012-es Ford Focus WRC-t bérelnek. Az 1,6-os turbómotorral felszerelt négykerekű még nem járt Magyarországon, hiszen pontosan ilyen gépekkel száguldanak a pilóták a világbajnoki futamokon. Puskádiék pénteken próbálhatják ki a csodagépet, így egyelőre még keveset tud mondani róla. Ugyanakkor többen is megerősítették, hogy varázslatos élmény vár rá, és a sportember bízik abban, hogy a nézők is ezt érzik majd.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!