Zirc

2008.01.10. 03:29

Új év új árakkal

Ajka (tbzs) - Januártól emelkedett a hulladékszállítás és a helyi járati menetdíj költsége is a városban.

Kiss Nikolett

Mint az a képviselő-testület decemberi ülésén kiderült, elkerülhetetlen az emelés. Az Avar Kft. kalkulációja szerint a jelenlegi díjak kilencszázalékos emelését javasolta a szolgáltatás biztonságos ellátása érdekében. A hulladékkezelési közszolgáltatási díj emelését a várható inflációs hatások indokolják. Az ülésen a képviselők nehezményezték, hogy sokan nem fizet- nek a hulladékszállításért, és többeknek nincs kukájuk, tehát rendet kell tenni a környezetvédelem és a bevétel érdekében is.

A jobboldali képviselők nem támogatták az emelés mértékét, nehezményezték, hogy abban hatszázalékos béremelés is van. Úgy vélték, a heti egy ingyenes hulladékszállítás helyett több is lehetne. A szelektív hulladékgyűjtésről szólva a cég vezetője, Varga Károly elmondta, hogy a magas beépítésű területeken 13 szigetet üzemeltetnek, de tervezik annak kiterjesztését a családi házas övezetre is zsákos módszerrel. A baloldal nem értett egyet a heti több alkalommal ingyenes hulladéklerakással, mint elhangzott, a közüzemi szolgáltatás ne oldja meg a hulladéklerakás gondját. Az emelkést végül tíz tartózkodással fogadta el a testület. A helyi járat jegy a meg- szavazott tizenegy százalékos emeléssel már kétszáz forintba kerül, így bár növelik az utasok terheit, de csökkentik az önkormányzati kiadásokat, a támogatási igényt 3,6 millió forinttal faragták le. A városvezetés ezt a változatot javasolta elfogadásra, míg a társaság a tizenöt százalékos emelést és a menetrend szűkítését tartotta elfogadhatónak a jövőre nézve. Barta János, a Somló Volán Zrt. vezérigazgatója leszögezte, hogy a cég készen áll a szolgáltatások bővítésére megfelelő ellentételezés esetén. Tavaly a gazdálkodást sikerült egyensúlyban tartaniuk, de nem könnyű biztosítani a működés feltételeit és a színvonalas szolgálta- tást. A tízszázalékos emelés egyébként a húsz-harminc százalékos energiaár-emelést is feltételezi. A jobboldal a lakosság igényeinek szem előtt tartása mellett voksolt, úgy vélték a képviselők, hogy 4,5 százalékos jegyáremelés mellett negyvenmilliós önkormányzati támogatás kellene, mert huszonötmillióval az nem valósítható meg. A bal- oldal leszögezte, hogy járatcsökkentésről már nem lehet szó, Schwartz Béla polgármester egyetértett a lakossági igények fontosságával. A döntés értelmében az önkormányzat idén így 25 milliós támogatást nyújt a tömegközlekedés fejlesztésére és üzemeltetésére a Somló Volán Zrt. részére.

Ugyanakkor a peremterületek képviselői átnézik a menetrendeket a társasággal, és március elsejéig módosító javaslattal állnak elő azokat illetően.

A jobboldali képviselők nem támogatták az emelés mértékét, nehezményezték, hogy abban hatszázalékos béremelés is van. Úgy vélték, a heti egy ingyenes hulladékszállítás helyett több is lehetne. A szelektív hulladékgyűjtésről szólva a cég vezetője, Varga Károly elmondta, hogy a magas beépítésű területeken 13 szigetet üzemeltetnek, de tervezik annak kiterjesztését a családi házas övezetre is zsákos módszerrel. A baloldal nem értett egyet a heti több alkalommal ingyenes hulladéklerakással, mint elhangzott, a közüzemi szolgáltatás ne oldja meg a hulladéklerakás gondját. Az emelkést végül tíz tartózkodással fogadta el a testület. A helyi járat jegy a meg- szavazott tizenegy százalékos emeléssel már kétszáz forintba kerül, így bár növelik az utasok terheit, de csökkentik az önkormányzati kiadásokat, a támogatási igényt 3,6 millió forinttal faragták le. A városvezetés ezt a változatot javasolta elfogadásra, míg a társaság a tizenöt százalékos emelést és a menetrend szűkítését tartotta elfogadhatónak a jövőre nézve. Barta János, a Somló Volán Zrt. vezérigazgatója leszögezte, hogy a cég készen áll a szolgáltatások bővítésére megfelelő ellentételezés esetén. Tavaly a gazdálkodást sikerült egyensúlyban tartaniuk, de nem könnyű biztosítani a működés feltételeit és a színvonalas szolgálta- tást. A tízszázalékos emelés egyébként a húsz-harminc százalékos energiaár-emelést is feltételezi. A jobboldal a lakosság igényeinek szem előtt tartása mellett voksolt, úgy vélték a képviselők, hogy 4,5 százalékos jegyáremelés mellett negyvenmilliós önkormányzati támogatás kellene, mert huszonötmillióval az nem valósítható meg. A bal- oldal leszögezte, hogy járatcsökkentésről már nem lehet szó, Schwartz Béla polgármester egyetértett a lakossági igények fontosságával. A döntés értelmében az önkormányzat idén így 25 milliós támogatást nyújt a tömegközlekedés fejlesztésére és üzemeltetésére a Somló Volán Zrt. részére.

Ugyanakkor a peremterületek képviselői átnézik a menetrendeket a társasággal, és március elsejéig módosító javaslattal állnak elő azokat illetően.

A jobboldali képviselők nem támogatták az emelés mértékét, nehezményezték, hogy abban hatszázalékos béremelés is van. Úgy vélték, a heti egy ingyenes hulladékszállítás helyett több is lehetne. A szelektív hulladékgyűjtésről szólva a cég vezetője, Varga Károly elmondta, hogy a magas beépítésű területeken 13 szigetet üzemeltetnek, de tervezik annak kiterjesztését a családi házas övezetre is zsákos módszerrel. A baloldal nem értett egyet a heti több alkalommal ingyenes hulladéklerakással, mint elhangzott, a közüzemi szolgáltatás ne oldja meg a hulladéklerakás gondját. Az emelkést végül tíz tartózkodással fogadta el a testület. A helyi járat jegy a meg- szavazott tizenegy százalékos emeléssel már kétszáz forintba kerül, így bár növelik az utasok terheit, de csökkentik az önkormányzati kiadásokat, a támogatási igényt 3,6 millió forinttal faragták le. A városvezetés ezt a változatot javasolta elfogadásra, míg a társaság a tizenöt százalékos emelést és a menetrend szűkítését tartotta elfogadhatónak a jövőre nézve. Barta János, a Somló Volán Zrt. vezérigazgatója leszögezte, hogy a cég készen áll a szolgáltatások bővítésére megfelelő ellentételezés esetén. Tavaly a gazdálkodást sikerült egyensúlyban tartaniuk, de nem könnyű biztosítani a működés feltételeit és a színvonalas szolgálta- tást. A tízszázalékos emelés egyébként a húsz-harminc százalékos energiaár-emelést is feltételezi. A jobboldal a lakosság igényeinek szem előtt tartása mellett voksolt, úgy vélték a képviselők, hogy 4,5 százalékos jegyáremelés mellett negyvenmilliós önkormányzati támogatás kellene, mert huszonötmillióval az nem valósítható meg. A bal- oldal leszögezte, hogy járatcsökkentésről már nem lehet szó, Schwartz Béla polgármester egyetértett a lakossági igények fontosságával. A döntés értelmében az önkormányzat idén így 25 milliós támogatást nyújt a tömegközlekedés fejlesztésére és üzemeltetésére a Somló Volán Zrt. részére.

Ugyanakkor a peremterületek képviselői átnézik a menetrendeket a társasággal, és március elsejéig módosító javaslattal állnak elő azokat illetően.

Ugyanakkor a peremterületek képviselői átnézik a menetrendeket a társasággal, és március elsejéig módosító javaslattal állnak elő azokat illetően.

Ugyanakkor a peremterületek képviselői átnézik a menetrendeket a társasággal, és március elsejéig módosító javaslattal állnak elő azokat illetően.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!