Pápai Hús - Húsvét után robbantanak

<b>Pápa</b> - A hazai piacon nem vesztettek pozíciót, külföldön erősítették jelenlétüket. A Pápai Hús 1913 Kft. számára jól indult az év, pedig új szereplőként, igaz, a régi bázison léptek piacra.

Tremmer Tamás

Lapunkban már többször beszámoltunk róla, a Pápai Hús 1913. Kft. 2009. január 1-jétől átvette a felszámolás alatt álló Pápai Hús Zrt.-t. A vételhez (is) igényelt 5,5 milliárd forintos hitelt az MFB február közepén folyósította. Az új cég ekkor került birtokon belül, igaz, visszamenőleges hatállyal.

Az eltelt időszakban a forráshiány ellenére működtetniük kellett az 1120 embert foglalkoztató gyárat, ami nem kis erőfeszítésükbe került. Szerencséjükre a hazai piacon januárban - a gazdasági válság ellenére - nem tapasztaltak forgalomcsökkenést. 

Ennek is köszönhetően dolgozóik időben megkapták a járandóságukat, az alapanyagokat finanszírozni tudták, sőt előkészületeket tettek a várhatóan megnövekedő húsvéti ellátás biztosítása érdekében is, tudtuk meg Politzer József ügyvezető igazgatótól, és Kiss Zoltánné gazdasági vezetőtől.

A cég vezetői elmondták, ebben az évben 320 ezer sertés feldolgozását tervezik, termékeik, húsféleségeik elhelyezése biztosítottnak tűnik. A multinacionális láncokkal megkötött szerződéseik értelmében folyamatos a beszállítás. Kiemelt feladatnak tekintik a saját bolthálózatukat fejlesztését. 

Minden jelentősebb dunántúli városban ott kívánnak lenni, az idegenforgalmi szezon kezdetére pedig egy balatoni elosztóbázissal kívánnak eleget tenni a mutatkozó igényeknek.

Feltett szándékuk a régi pápai ízek és technológiák visszahozása. Elkezdték feldolgozni a hozzájuk került régi receptúrákat, amiket a saját, több évtizedes tapasztalataik alapján felújítanak. A pápai húsvéti sonkákat is a hagyományos, sózott technológiával készítik. Jelenleg nincs is kötésük gyorspácolt sonkára.

A felszámolási eljárás alatt két új termékcsaládot dobott piacra a társaság. A Pápai Hús 1913 Kft.-nél jelenleg szintén két új termék bevezetésén dolgoznak, egyik az olcsó, a másik a prémium kategóriába tartozik. Jelenleg már a kóstoltatások folynak, a visszajelzéseket pedig kiértékelik. 

A termékpaletta frissítése szintén napirenden van. Aminek a gyártása nem éri el a gazdaságossági küszöböt, azt leveszik a palettáról.

Az év beindítása után arra is készülnek, hogy megváltoztassák, felfrissítsék az arculatot. Az új cég termékei egyedi és pápai logót kapnak. Ezzel húsvét után szeretnének robbantani. 
 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!