Mennyit ér egy lájk?

Komoly szervező munkát és hozzáértést igényel egy sikeres Facebook-oldal működtetése, ám a befektetett energia több szempontból is busásan megtérülhet.

Szabó Péter Dániel

A Facebook, a YouTube, a Wikipédia és társaik címmel írt előremutató, s igen érdekes könyvet Klausz Melinda, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának marketingvezetője. A fiatal szakember kedden látványos prezentáció keretében mutatta be kötetét az érdeklődőknek.

- Az egyoldalú kommunikációra épülő internetes oldalaknak vége, 2011-ben inkább a közösségi tartalmakra épülő úgynevezett webkettes, mi több, a felhasználó igényeit figyelő és kiszolgáló webhármas világot éljük - hangsúlyozta Klausz Melinda, aki előadásában kifejezetten érdekes hazai és nemzetközi gyakorlati példákkal bizonyította az elmondottakat. A könyv egyébként szakmai útmutató is egyben, végigvezeti az olvasót a világ legnagyobb közösségi oldalán történő oldal létrehozásától egészen a sikeres működtetésig vezető úton.

Az eredményesség legfőbb fokmérője a Facebookon a kedvelők, rajongók száma. A rendezvények, szervezetek ugyanis úgynevezett vállalati profilokat alkothatnak a közösségi oldalon, amelyhez a felhasználók a "Tetszik" (az internetes szlengben ezt a szó angol megfelelőjéből kiindulva "lájkolásnak" nevezik – a szerző) gombra történő kattintással csatlakozhatnak.

Minél érdekesebb, s nem mellesleg hasznosabb információkat, képeket és videókat oszt meg az adott profil adminisztrátora, annál több felhasználó, a cégek szempontjából potenciális ügyfél fog csatlakozni az oldalhoz. Onnan pedig már csak az adminisztrátoron múlik minden, hogy milyen módon és milyen üzenetekkel éri el a marketinges szempontból különösen fontos fiatal korosztályt.

- Azt a korosztályt, amelyik szinte együtt nőtt fel az internettel. Az 1990-ben született fiatalok mindössze hétévesek voltak a Google indulásakor, s tinédzserként tanulták meg használni a virtuális lét alapjául szolgáló közösségi oldalakat, így számukra természetes, hogy mindent megosztanak ismerőseikkel a Facebookon vagy épp a videós tartalmakra épülő YouTube-on - hangsúlyozta a kötet bemutatóján a szakember, aki az online konfliktuskezelésről, s a felhasználókkal történő aktív kommunikációról is részletesen beszélt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!