Gazdaság

2011.07.21. 17:03

Megnő és korszerűsödik a veszprémi jégkrémgyár

Veszprém - Az Unilever Magyarország Kft. Veszprémi (Algida) Jégkrémgyárában egy 2,2 milliárd forint összértékű beruházásnak köszönhetően nagyobb kapacitású hűtőházat építenek, és korszerűsítik az ehhez kapcsolódó épületeket.

Varga Ibolya

A fejlesztéshez az Unilever az Új Széchenyi-terv Közép-Dunántúli Operatív Program keretén belül nyert el 558 millió forint támogatást. A projektbemutató rendezvényen Szatóri László, a gyár igazgatója elmondta: jövő év júniusáig egy négy blokkból álló, együttesen mintegy tizenkétezer raklap kapacitású hűtőház jön létre. Ehhez kapcsolódó épületeket is létrehoznak, mint árukiadó iroda, étterem, melegedő, öltöző, targoncatöltő, kompresszorház, raktárak, összesen 7513 négyzetméter hasznos alapterülettel. Fejlesztik továbbá az átcsomagoló üzemet, az út- és parkolórendszert és a zöldfelületet is.

A veszprémi jégkrémgyár 1992 óta folyamatos fejlesztéseivel minden szempontból minőségi üzemmé nőtte ki magát. Az utóbbi években a piaci verseny miatt gyorsuló termékfejlesztési és termelés-bővítési projektek mellett elmaradt a hűtőház korszerűsítése. A jelenlegi 1800 raklapos kapacitás messze elmarad a jelenlegi gyári tárolási igényektől, ezért a gyár külső raktárakat vesz igénybe. A gazdasági válság ellenére bővülő piaci lehetőségek kiaknázása miatt a gyár 2008-ban egy háromütemű fejlesztési programot indított el, melynek első ütemeként bővítették a termelést.

A második szakaszban a hűtőházat fejlesztik, majd 2012-15 folyamán további termelésbővítést terveznek.

- A jelenlegi beruházás a hosszú távú vállalati stratégia részeként támogatja a termelőkapacitás további növelését - fogalmazott Szatóri László. - Az Unilever elkötelezett környezetterhelésének csökkentése mellett, a fejlesztés a szállítási teljesítmény visszaesésével a károsanyag-kibocsátás csökkentését is célozza. Ebbe belatartozik az, hogy ha nem használnak külső raktárakat és Veszprémből szállítják a hazai és külföldi fogyasztókhoz a jégkrémeket, akkor kevesebb üzemanyagot használnak a szállításhoz. A hűtőházban is olyan korszerű megoldásokat alkalmaznak, melyekkel nemhogy nem nő, de csökken az áramfogyasztásuk. A beruházás megvalósítása során eddig tizenhat vállalkozással kötöttek szerződést, közülük kilenc Veszprém megyei székhelyű. Amire a hűtőház felépül, hatvanöt új munkahely jön létre a veszprémi gyárban, elsősorban közép- és felsőfokú végzettségű szakemberekre lesz majd szükség.

A tájékoztatón dr. Molnár Kálmán, a multinacionális cég közép-európai jogi és kommunikációs igazgatója elmondta: az Unilever világszerte több mint 400 márkával 160 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat 10 857 milliárd eurós forgalmat ért el 2011 első negyedévében és világszerte 163 ezer embert foglalkoztat. A cég az idei évben egy új szemléletre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti a környezetterhelését. A vállalat által kidolgozott terv nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de a termékei teljes életciklusára koncentrál.



A telephelyen mindig jégkrémgyártás folyt, az első üzemet a '80-as évek első felében a Veszprém Megyei Tejipari Vállalat építette fel Panda Jégkrémüzem néven, ami a '80-as évek második felére piacvezetővé vált Magyarországon. Az Unilever 1992-ben vásárolta meg az üzemet, majd néhány hónapos termelést követően a meglévő elavult üzemet lebontotta, és új, korszerű gyárat épített fel öt hónap alatt.

A termelés 1993. február elseje óta folyik itt. A veszprémi telephely területe nagyjából öt hektár, ebből a gyár épületkomplexuma 11 425 négyzetmétert foglal el. A termelőkapacitása mintegy 75 millió liter, melyet 2015-re 90 millió literre kívánnak növelni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!