együnk-igyunk a szabadban

2018.06.23. 08:00

Öt tuti hely Veszprém megyében, ahol tóparton piknikeztünk

A hétvége hűvösnek ígérkezik, de ez nem ok arra, hogy ne mozduljunk ki otthonról.

Szauer Annamária

Ha szeretnénk a kirándulást és az evést összekötni, ideális választás lehet a piknikezés. Most mutatunk öt olyan Veszprém megyei tavat, amelynek partján egy közös falatozásra összejöhetnek a barátok és a család.

Gyilkos-tó – Bakonybél

Vigyázat a név megtévesztő, senkinek sem kell rettegve mennie Bakonybélbe esetleges gyilkossági kísérlettől tartva. Nevét az Erdélyben található Gyilkos-tó után kapta, mivel ahhoz hasonlóan itt is fák csonkjai állnak ki a vízből. A dús növényzet és tiszta levegő könnyen kicsábítja az embert a városok zsúfoltságából. A környező fák összefüggő lombkoronájukkal romantikus és egyben vadregényes tájakat idéznek meg. Bakonybéltől indulva a kék kereszt jelzésen haladva juthatunk el hozzá.

A tóról olvasónk is készített látványos fotósorozatot:

Belső-tó – Tihany

Csónakok a tihanyi Belső-tónál Forrás: pixabay.com

Tihanyban nem csak a Balaton képviseli a tavakat: a település másik oldalán találhatjuk meg a Belső-tavat. A környező dobok és a település látképe igazán szép panorámával örvendezteti meg az ide látogatókat. Több túraútvonal is halad erre, így könnyedén köthetjük össze a pikniket egy rövidebb kirándulással.

Kornyi-tó – Kővágóörs

Emberi komédia szoborcsoport a tónál Fotó: Tóth B. Zsuzsa/Napló

A Káli-medence egyre népszerűbb a turisták körében. Gabonatábláival, vadvirágaival és szőlőbirtokaival méltán érdemelte ki a magyar Toszkána jelzőt. A Kornyi-tó környezte is ezt a hangulatot idézi. A korán jött nyár miatt már most is a valamelyik déli országban érezhetjük magunkat. A tó nádasos felülete rengeteg madárfajnak is otthont ad, de ha kicsit türelmesek vagyunk ürgével is találkozhatunk. Mellette Veszprémi Imre szobrászművész Emberi komédia szoborcsoportja látható. A tavat Kővágóőrs és Köveskál között találhatjuk meg.

Csónakázó-tó – Ajka

Ha könnyen megközelíthető helyszínre vágyunk Ajka felé kell vennünk az irányt. A Fő út mellett található, a környék legtöbb parkolójától pár perces sétával oda is érhetünk. A körülötte lévő park ideális a feltöltődésre, a családdal való kikapcsolódásra. Állatokból sincsen hiány, rengeteg teknőst és kacsát láthatunk. Utóbbiak már megszokták az emberek közelségét, gyakran próbálnak élelmet kunyerálni az arra járóktól.

Kolostorok és kertek – Veszprém

Veszprémben járva érdemes néha Viadukt alá is benézni, mert csodás helyeket találhatunk. A Séd-völgyében lombos fák és sziklák övezik a tóhoz vezető utat. A közelben található ősi romok és modern szállodák, lakóházak összképe jól mutatják, hogy Veszprém képes egyszerre régi és modern is lenni. Ha nem szeretnénk kimozdulni a megyeszékhelyről itt rengeteg zöld, piknikezéshez kiváló területet találhatunk.

Kihagytuk a kedvenc helyszínedet? Írd meg nekünk, hogy mások is tudhassanak róla!