Az okosóra most a sláger

2019.07.31. 11:00

Folyamatos technológiai fejlesztés jellemzi az okoseszközök piacát

Világszerte, így Magyarországon is nagymértékben növekszik a viselhető okoseszközök iránti kereslet, ami a gyártók részéről folyamatos innovációval párosul. A piac slágere az okosóra.

Polgár Tibor

Drón szállít bevásárlókocsit, de a valóságban éppen fordítva történik: egyre többen, köztük hobbivideósok, fotósok teszik a kosárba a drónt Fotó: pixabay.com

Fotós: pixabay.com

A Világgazdaság legutóbbi elemzése szerint 2019 első negyedévében mintegy 49,6 millió viselhető okoseszközt adtak el globálisan, ez 55,2 százalékos bővülés az egy esztendővel korábbihoz képest. Az adatok alapján a csuklón viselhető készülékek – okosórák és -karkötők–uralják a piacot, 63 százalékos a részesedésük a teljes forgalomból, a leggyorsabban pedig az okosfülhallgatók iránti kereslet nő. Utóbbiakból idén január és március között majdnem két és félszer annyit adtak el a gyártók, mint tavaly.

Megkeresésünkre Fazekas Bálint, az Euronics műszaki áruházlánc nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója megerősítette, hogy az elmúlt időszakban egyértelmű növekedés tapasztalható a viselhető okoseszközök iránt. Hozzáfűzte: a vásárlók, illetve általában véve az emberek az okoseszközök mellett egyre inkább nyitottak arra, hogy az órájuk vagy a karkötőjük is összeköttetésben legyen a telefonjukkal, amivel a sportos, dinamikus életstílust sugallják.

Drón szállít bevásárlókocsit, de a valóságban éppen fordítva történik: egyre többen, köztük hobbivideósok, fotósok teszik a kosárba a drónt Fotó: pixabay.com

Az olyan extrák, mint például a lépésszámlálás, a pulzus- és vérnyomásadatok, vagy az adott sporttevékenység közben elégetett kalória nyomon követésének igénye, mind támogatja ezeknek az eszközöknek a használatát, fejlődését. A felnövekvő generációk pedig már ezen termékek digitalizációjába is beleszülettek, beleszületnek.

– Az okoseszközök kivitele, kinézete, variálhatósága okán nem kell több készüléket vásárolni, elég az óra kijelzőjének karakterét vagy szíját cserélni, és máris az öltözékhez, alkalomhoz lehet illeszteni őket. A számok tekintetében elmondható, hogy az elmúlt egy év során darabszámban megdupláztuk az értékesítésünket, miközben a vonatkozó árbevétel közel megháromszorozódott. Az eszközök tekintetében az okosórák a legnépszerűbbek, mivel az időmérésen túl számos egyéb funkcióval bírnak, gondolok itt a telefon- vagy kamerakezelésre, illetve akár zenehallgatásra is alkalmasak. Alapvetően azt látjuk, ha valaki elköteleződik egy operációs rendszer vagy telefonmárka mellett, akkor nagy valószínűséggel az óráját is az adott platformról vásárolja. Az emberek egyre igényesebbek, az órák nemcsak eszközök, hanem ékszerek, adott esetben a viselőjének komolyságát, társadalmi státuszát is tükrözik. Emellett persze sokat számít a funkcionalitás. A nagy márkák a legkeresettebbek, ugyanakkor az ár is fontos tényező, hiszen árérzékenyek vagyunk, de az igények, a termékek tudása nagyban befolyásolja a vásárlókat – nyilatkozta a Naplónak Fazekas Bálint.

A viselhető okoseszközök piacát az órák uralják Fotók: pixabay.com

Az elavulási időre, a piacot érintő innováció mértékére irányuló kérdésünkre válaszolva a szakember kiemelte: ahogy a digitalizáció minden területére, az órákra is jellemző, hogy a fejlődés töretlen. Mint mondta, ez a piac nem túl régi, a gyártók pedig a fejlesztések nyomán igyekeznek mindig kicsit többet adni az újabb és újabb okoseszközökkel annál, mint amit az előző generációjú készülékek nyújtottak. – Lehet ez egy nagyobb kapacitású akkumulátor, aminek köszönhetően két töltés között tovább használható az eszköz, vagy egy-egy új funkció. A fejlődés töretlen, de a telefonokéval megegyező életciklus általában itt is tartható. Mindig megfigyelhetők trendek: akár a gyártók újabb szériái, akár egy-egy híresség által felkapott eszköz esetén jellemzően megnő a kereslet. Az okoseszközök piacán az órák minél több funkcióval való felszerelése lehet a közeljövő slágere. Az okoseszközök egyik speciális, növekvő népszerűségű fajtáját képviselik a fejhallgatók, fülhallgatók, melyek szintén egyre „okosabbak”, azaz egyre több funkció­val látják el ezeket az egyre inkább csökkenő méretű készülékeket. Emellett biztos, hogy továbbra is sláger marad a drón, amivel kapcsolatban a felelősségteljes használatra és a törvényi szabályozásokra kell figyelni. Ezek a termékek szintén sok vásárlót, hobbivideóst, fotóst vonzanak – mutatott rá Fazekas Bálint.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!