Fogyasztóvédelem

2022.02.13. 13:00

Növényt rendelt, nem maradt életben

Élő növény megrendelésekor is reklamálhatunk a webáruháznál, ha nem megfelelő állapotban kapjuk meg.

Rimányi Zita

Forrás: Pixabay

"Webáruházban rendeltem növényt, ám egy életképtelent kaptunk. Egyből jeleztem az ügyfélszolgálaton. Levelezgetés után végül elismerték a hibát és felajánlották, vásároljam le a növény értékét vagy visszautalják az árát. A postaköltség annyi volt, amennyibe a növény került. Erről azt mondták, ha levásárolom a növény árát, akkor az újbóli postaköltséget kifizetik, de ha visszakérem az árat, akkor nem térítik meg. Ez így jogszerű?" – ezzel a kérdéssel fordult egy vevő a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének Panaszakadémia szolgáltatásához.  

A szakértők válasza szerint növényvásárlás esetében is élhet a fogyasztó kellékszavatossági igényével. Ha minőségi kifogása van, első lépésben kérheti a cserét, mivel a javítás ilyenkor nem életszerű megoldás. Ha az nem lehetséges, kérheti a vételár leszállítását, de egy virágnál ez sem életszerű, ezzel sem menne sokra a vásárló. Így valószínűleg – akár bizalomvesztés okán – visszakéri pénzét. 

A vételár levásárlásának lehetőségét nem említi a jogszabály, ezért azt a vevő nem köteles elfogadni, de ha megfelelő számára, megteheti. Megegyezhet erről a kereskedővel. Ha nem tud ugyanolyan másik növényt küldeni az eladó, ami a megrendelésben szerepelt, a vételár visszafizetésére kerülhet sor. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek ilyenkor a vállalkozást terhelik, így a szállítási, a postázási költség is.

Olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseiket más témákban is elküldhetik szerkesztőségünknek a [email protected] e-mail-címre. A szakértői válaszok lapunkban jelennek meg. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában