Olimpiai bajnok Révfülöpön

2023.08.07. 07:00

Tisztességes munkával érhető el a siker

A rajongók immár második alkalommal találkozhattak naplementés vízitúrán Kammerer Zoltán olimpiai bajnok kajakozóval a révfülöpi Szigeti strandon.

Tóth B. Zsuzsa

A bajnok örömmel beszélgetett a gyerekekkel a sportról, az olimpiákról

Forrás: egyesület

A Szabadidősport Egyesület Révfülöp hagyományt teremtett az eseménnyel, amelyre ezúttal közel hetven gyerek és fiatal nevezett, hogy a kora esti órákban együtt evezhessenek példaképükkel.

A közönségtalálkozón Kondor Géza polgármester köszöntött minden érdeklődőt, majd a háromszoros olimpiai bajnok beszélgetett a résztvevőkkel, emléklapokat dedikált és válaszolt a kérdésekre a közös fotók készítése mellett. Mint kiderült, a bajnok számára csodálatos érzést jelentett olimpiát nyerni.

- Mindig arról álmodtam. Amikor 2000-ben megnyertem életem első aranyérmét Sydneyben, utána éjjel azt álmodtam, hogy a legnagyobb ellenfél, a német hajó nyert ellenünk pár centivel. Felriadtam, de ott volt az ágyam mellett az érem, így mikor azt megláttam, akkor tudatosult bennem, hogy mi lettünk a bajnokok. Megnyugodtam, és azóta nem álmodtam az olimpiáról – vallotta a sportoló, aki ez év május közepe óta Göd település polgármestere. Lapunknak elárulta, hogy a független városvezetés egyfajta társadalmi szerepvállalás a részéről.

- 45 éve Gödön élek, úgy érzem, hogy jó lenne tenni a városomért, amelyhez még sokáig szeretnék kötődni. Polgármesterségem 2,5 hónapja alatt jó egyensúlyt tudtam teremteni a képviselő-testületen belül, ez a városlakókra szintén jó hatással van, úgy gondolom. Ennél többet ennyi idő alatt nem lehet várni, mert a sportban sem úgy mennek a dolgok, hogy valaki elkezd kajakozni és másnap olimpiai bajnok lesz. Húsz-harminc év is kell hozzá, és az az oda vezető út a legnehezebb időszak, nem pedig a verseny maga. Gödnek megvan minden adottsága ahhoz, hogy fejlődő város legyen, örülök, hogy tehetek ezért, de én mindig sportoló leszek valahol legbelül - vallotta a bajnok.

Hozzátette, hogy a gyerekeknek szóló programon a célja, hogy a résztvevők mozogjanak, sportoljanak, ne a tévét meg a kütyüket bámulják. - Ha a képernyőidejük csak egytizedét sportolják, azaz napi fél vagy egy órát, akkor már nagyon sokat tettek. Fontos, hogy mindennap a szabadban legyenek, mozogjanak. Egy idő után elkezdik élvezni, így a tíz százalékból húsz, harminc lesz. Ha pedig a sportban sikereket szeretnének elérni, akkor kell az is, hogy merjenek nagyot álmodni és tegyenek érte - mondta Kammerer Zoltán.

Kammerer Zoltán háromszoros olimpiai bajnok kajakozó vezette a naplementés vízitúrát a révfülöpi strandok között
Forrás: egyesület

Vallotta, hogy jól érzi magát a vízitúrán, szívesen jön mindig Révfülöpre. - Életemben egyszer nyaraltam itt gyermekkoromban. Akkor nem volt jó idő, de jól éreztem magam. Most egy zártkertem van már a község határában, szeretnék majd idetartozni, élvezni a falusi életet itt, a víz közelében. Jó, hogy vannak a községben olyan személyek, akik próbálják mozgatni a gyerekeket. Nagy a lemaradás e téren, a mi generációnk próbál tenni azért, hogy a mai gyerekek ne a telefonnal a kezükben nőjenek fel. Támogatom az ilyen, közösséget is formáló eseményeket. Gyerekkoromban nekem a vízen teltek a nyaraim munkával, edzéssel, de úgy volt teljes az életem. Állandóan mozogtunk, az év minden szakában. Gyalog jártam iskolába, de imádtam gyerek lenni - emlékezett a kajakos. Arról szintén beszélt, hogy miként válhat valaki példaképpé. - Csakis maradandót alkotva, tisztességes játékot játszva és az életünket bemutatva lehetünk példaképek mi, sportolók. A jó értékrend felé ma kevesen tolják a fiatalokat, de ha már ott állnak előttünk, kutya kötelességünk a legjobb tudásunkat átadnunk nekik. A legfontosabb szeretni azt, amit csinálunk, türelem és kitartás kell, muszáj élni-halni a hivatásért. Ha ez adott, akkor lehetünk bármik, sikerünk lesz – mondta Kammerer Zoltán, aki a közönségtalálkozó után vízre szállt a gyerekekkel és a naplementés úton elevezett velük a Császtai strandig.

Az egyesület legközelebb augusztus 10-én 16 órakor várja vitorlázásra a gyerekeket, akiknek Török Péter, az MCC kikötő vezetője adja át tudását.