Hírek

2015.10.13. 13:44

Magukat értékelik, a pedagógusok tiltakoznak ellene

Megyei körkép – Az iskolákban megalakultak a Pedagógus Önértékeli Csoportok. Országszerte nagy a tiltakozás.

Balla Emőke

A tanárok egymást fogják értékelni, valamint a szülőknek is küldenek kérdőívet, így ők is véleményt mondhatnak. Ez olyan kötelezettség, amit nem szívesen csinálnának a pedagógusok, mert azzal jár, hogy egymást kell figyelni, minősíteni, közölte Bán Mihály, a Pedagógusok Szakszervezetének veszprémi titkára.

Sok újdonság zúdul mostanában a kollégákra. Ilyen volt az etikai kódex tervezete, az új értékelési, minősítési rendszer, a Pedagógus Önértékelési Csoportok. Ez olyan kötelezettség, amit nem szívesen végeznének a pedagógusok, mert az azzal jár, hogy egymást kell figyelni, minősíteni, közölte Bán Mihály, a Pedagógusok Szakszervezetének veszprémi titkára. - Folyamatosan növekszik az adminisztrációs teher a kollégákon. Probléma, hogy mikor fogják ezt csinálni, de még nagyobb gond, hogy ki fogja ezt megtenni. Ha tantestületben egy adott szakos kolléga van, ki tudja az ő munkáját minősíteni? Tanárok mindketten, a pedagógiai alapok közösek, de azt a szakot csak ő ismeri.

Bán Mihály pedagógus
Fotó: Penovác Károly

Az új tanév indulásakor mindenhol létrejöttek az önértékelési csoportok. Országszerte nagy a tiltakozás ellenük. - Azok a pedagógusok, akikkel én beszéltem, kivétel nélkül azt mondták, ebből nem kérnek. Hogy az önértékelésből lesz-e valami, nem tudni, egyelőre tiltakozunk ellene.

A tapolcai Batsányi gimnázium igazgató-helyettese, a szakfelügyeleti ellenőrzésben és a pedagógus minősítésben is szakértő Mészáros Zsuzsanna szerint szükség van az értékelésre, de annak hitelesített hátterűnek kellene lennie. - Nem tartom egészségesnek, hogy túl szubjektív véleményeknek adjunk teret. Szerencsésebb lenne, ha a szülői vélemény az intézmény összképéhez járulna hozzá. Nem biztos, hogy minden szülő képes hiteles képet adni, hiszen a gyerekek történetei alapján értesülnek az iskoláról. Amellett óriási terhet jelent a minősítés rendszere, energiákat von el a tanítástól. Ehhez jön még az ellenőrzés, önértékelés. Azt, hogy mit teszünk jól és mit nem, megvizsgáljuk magunk számvetés szinten a tanórákat követően. Ha egymást értékeljük, az a belső harmóniát is megbolygatja.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!