2011.08.31. 20:01
A pedagógusképzés fejlesztésének útjai
Veszprém - Száztízmillió forintból valósult meg a Közép-dunántúli régió pedagógusképzését segítő szolgáltató- és kutatóhálózat kialakítása című projekt.
A veszprémi Pannon Egyetemen tartott projektzáró konferencián elhangzott, a 2010 márciusában kezdődött és idén augusztusban zárult projekt időszakában az elnyert 110 millió forintból tizennégy témában történt előrelépés. Ebből a Pannon Egyetem kilenc, konzorciumi partnerei, a Dunaújvárosi Főiskola négy, a Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola egy téma vállalásával vettek részt.
Bognárné Kocsis Judit szakmai vezető elmondta, a pedagógusképzésben érdekelt intézményeknek és szak-embereknek regionális szolgáltató- és kutatóközpontot hoztak létre Pápán. Az együttműködésben részt vevő köz-oktatási intézményekhez gyakorlati képzésre pedagógushallgatókat közvetítettek ki, valamint kiemelten foglalkoztak a pedagógusképzés megújításával, a felsőoktatásban új, alternatív mesterképzési program kidolgozásával, valamint kiépült egy, a közoktatási és a pedagógusképző intézmények munkáját segítő tudástechnológiai ismeretbázis és elekronikus tárak.
A zárókonferencián Zsolnai Józsefné Mátyási Mária projektmenedzser a képességfejlesztő tanárképzésről tartott előadásában a kompetencia alapú pedagógusképzés és a tanulásorientált oktatás fontosságáról beszélt.
Birher Nándor, a Veszprémi Érseki Hittudományi Fő-iskola projektmenedzsere a kapcsolati hálózatok szerepéről és a projekt során kidolgozott minőségbiztosítási rendszerekről tartott előadást. Poór Zoltán, a Pannon Egyetem Tanárképző Központ témavezetője a felsőoktatás-pedagógiai képzésről szólva kifejtette, nagy szerepet kell fordítani a pedagógushivatáshoz szükséges attitűdök és kompetenciák fejlesztésére.