Egyre népszerűbb a digitális televíziózás

Kab-hegy - A nyár közepén 2009 júliusában több mint húszezren álltak át digitális televíziózásra, így a már 1,061 millió magyar háztartás televíziózott ily módon, derült ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből.

Tremmer Tamás

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás - míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik. A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül, amelyek 2009 július végén együttesen 2,456 millió előfizetést tartottak nyilván, nyolcezerrel többet, mint egy hónappal korábban. k az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 85 százalékát fedik le.

2009 július végén az előfizetéseknek már a 43,2 százaléka volt digitális, míg júniusban ez az érték 42,4-, májusban pedig 41,5 százalék volt. A digitalizáltságot jelző mutató erősödése annak köszönhető, hogy júliusban az előfizetői körön belül nőtt a digitális kábeltelevíziót, vagy IPTV-t nézők száma (12,9-ről 13,3 százalékra), illetve a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése (29,5-ről 29,9 százalékra), míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése 57,6-ről 56,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat igénybe vevő előfizetők száma júliusban 722 ezerről 734 ezerre nőtt. A piacvezető Digi részesedése 57,1-ről 55,5 százalékra, a UPC-é 25,3-ről 24,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom 12,2-ről 14,2 százalékra növelte részesedését.

A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban négyezerrel 1,722 ezerre, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,411 millióról 1,395 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 316 ezerről 327 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 0,2 százalékponttal 36,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 0,2 százalékponttal 20,9 százalékra emelkedett, a harmadik DIGI-é pedig 0,3 százalékponttal 10,7 százalékra nőtt.

A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál átlagosan 1,18, a műholdas szolgáltatást igénybevevőknél átlagosan 1,56 ilyen jelátalakító (set-top-boksz) van, azaz a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a több készülékes televíziózás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!