Gazdaság

2014.06.24. 14:42

Óhaj volt, valóság lesz: 2x2 sávos lesz a 8-as út

Megyei körkép – Az út menti fasor kivágása, valamint a terepi munkák nyomán már körvonalazódik a 8-as főútvonal új nyomvonalának a helye Herend térségében.

Tremmer Tamás

A közlekedők régi óhaja teljesül azzal, hogy elkezdték a 8-as főútvonal 2x2 sávra bővítését Márkó és Herend között. Az útszakasz 11,5 tonnás burkolat-megerősítési, korszerűsítési munkálatai tavaly év végén kezdődtek, tájékoztatott Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője. A beruházás a bándi csomópont környezetében terület-előkészítési munkákkal kezdődtek meg, de ma már sokkal nagyobb ütemben, szinte az egész szakaszon dolgoznak a kivitelezők.

Az 5,3 kilométeres utat négysávosra szélesítik fizikai elválasztással, valamint két különszintű csomópontot építenek. A fejlesztés része 2,5 kilométeres zajárnyékoló fal kiépítése, valamint a bándi és a Séd patak hídjainak korszerűsítése is. Bándnál kétoldali műszaki leállóhely létesül  buszmegállóval és gyalogos aluljáróval.

Jelenleg folyamatban van a közműkiváltás, a régészeti feltárás, valamint a Herend-Szentgál és a bándi csomópontban található hidak cölöpözése.

Az ajkai Next Trans Kft. járművei rendszeresen közlekednek Veszprém és Ajka között. A Herend és Márkó térségében zajló beruházás sebességkorlátozással jár ugyan, Németh Balázs ügyvezető ennek ellenére üdvözölte az útfejlesztést. Szerinte olyan rövid szakaszról van szó, hogy ez a menetidő növekedésében szinte észrevehetetlen. A hétvégén személyautóval Veszprémben járt, Ajkáról ugyanannyi idő alatt ért be a városba, mint korábban, igaz, nem volt nagy forgalom.

Szerinte az autósoknak tudomásuk kell venniük, hogy az útfejlesztés az építkezés ideje alatt bizonyos korlátozásokkal jár. Németországba sűrűn járnak, ott is zajlanak beruházások, a fennakadásokat ez idő alatt mindenki természetesnek veszi.

Loppert Dániel arról számolt be, hogy a forgalomterelést, a korlátozásokat az utasok kedvezően fogadták, a NIF Zrt.-hez ez ügyben panasz nem érkezett. Továbbra is kérik az arra közlekedők fokozott figyelmét.

A kivitelezés nettó költsége 8,4 milliárd forint. A munkálatokkal 2015 nyarára kell végeznie a kivitelezőnek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!