Nyugtalanságot kelt a járvány miatti fokozott internethasználat

A koronavírus-járvány alatt jelentősen megnőtt az otthoni internethasználat, és sokakat aggaszt, hogy mindez miként hat az egészségükre, személyes adataik biztonságára – mutat rá az EY 17 500 háztartás bevonásával készült nemzetközi kutatása.

Laskovics Márió

Egyre több időt töltünk a digitális térben Fotó: Shutterstock

Az EY minden évben elvégzi a Decoding the digital home elnevezésű felmérést, mely az otthoni digitális konnektivitás, a technológia és a tartalomfogyasztás terén vizsgálja a fogyasztói attitűdöket. A kutatás foglalkozik a szélessávú internet-hozzáférés, a tévé- és az okosotthon-technológiák, valamint az ügyfélszolgálatok fogyasztói megítélésével, illetve a technológiába, az összeköthetőségbe és a tartalomszolgáltatókba vetett bizalom mértékével is. A 17 500 háztartás részvételével készült online kutatáshoz hat országból (Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Egyesült Királyság, Egyesült Államok) gyűjtöttek adatokat, amelyek révén napjaink digitális háztartásaiba nyerhetünk bepillantást.

A pandémia hatására az emberek közel fele (44 százalék) egyre többet internetezik otthonról. A kijárási korlátozások alatt számos olyan felhasználó indított videóhívásokat (25 százalék), használt egészségügyi szolgáltatásokat (20 százalék), valamint vett részt online oktatásban (18 százalék) a lakásából, akikre ez korábban nem volt jellemző. A világhálón töltött idő emelkedésével a felhasználók tudatosabbá is váltak. Ma már sokkal jobban tartanak az emberek az internetezés egészségügyi hatásaitól (41 százalék), mint a veszélyhelyzet előtt, és kifejezetten óvatosabbak (39 százalék) személyes adataik online kezelésével kapcsolatban. A megkérdezettek majdnem fele (47 százalék) kevesebbszer használná okostelefonját, és negyedük csökkentené az előfizetett streamingszolgáltatásai számát.

Egyre több időt töltünk a digitális térben
Fotó: Shutterstock

A válaszadók 42 százaléka szerint már jelenleg is túl sokat költ tartalomra, míg az otthonok felében (53 százalék) különösen fontos, hogy minél kevesebbet fizessenek ki kommunikációs szolgáltatásokra.

A szolgáltatóknak érdemes figyelembe venniük a fogyasztói aggályokat, különben a felhasználók egyre elutasítóbbá válhatnak az új termékekkel és megoldásokkal szemben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!