hirdetés

2019.03.04. 12:43

Miért van szüksége egy új online vállalkozásnak keresőmarketingre?

A legtöbb új kisvállalkozás gyakran mond le a szoros költségkeret miatt a keresőmarketingről, mondván ők is össze tudnak rakni valamilyen reklámot egy-egy platformon.

Forrás: Illusztráció

A probléma ezzel csak annyi, hogy ezt a munkát többnyire nem szakemberre bízzák a kis cégek, hiszen nincs még annyi bevételük, hogy egy teljes munkaidős SEM specialistát ki tudjanak fizetni. Ennek pedig az lesz a vége, hogy az amúgy is minden nap túlórázó ügyfélszolgálatos vagy termékfeltöltő fogja néhány perc alatt összecsapni a reklámot, ami majd inkább viszi, mint hozza a pénzt.

A keresőmarketing az adatokból táplálkozik

Ez azért lehet, mert ahhoz, hogy egy keresőmarketing kampány sikeres legyen, rengeteg kutatómunka szükséges, kezdve például a cég megismerésével, kulcsszó- és konkurencia kutatással, kampányszövegek kidolgozásával, képes és videós reklámok megszerkesztésével, egészen a beérkező vásárlói és felhasználói adatok folyamatos kiértékeléséig.

Keresőmarketing és pszichológia

Nem mindegy emiatt például, hogy egy reklámanyagban egyes számot, többes számot, magázós vagy tegezős hangnemet, kérdést, felkiáltást, vagy tagadást használunk. Nem hiába tanítják egyetemeken a marketinget, hiszen ez a gazdasági mutatók vizsgálata mellett egyben vásárlói pszichológia is, hiszen embereket kell arról meggyőzni, hogy miért jobb egyik termék vagy szolgáltatás, mint a többi.

Ehhez pedig szükséges kialakítani vásárlói perszónákat, akiket meg lehet majd szólítani a keresőmarketing kampányok alkalmával kitett promóciókban. Tehát emiatt a Vásároljon nálunk, mert itt szép cipők vannak!, nem fog sikert hozni, ahogyan az Ingyenesen szállítunk a hónapban, vegyél tőlünk napszemüvegeket! sem.

Keresőmarketing és célközönség

Általában egy problémára kell megoldást kínálni egy online kampány során, hiszen a felhasználók azért keresnek a neten, mert valamilyen megoldást várnak egy-egy szolgáltatástól vagy terméktől. Így mindenképpen érdemes a lehető legpontosabban leírni a problémát, a megoldást és a miért lesz ez jobb, mint a többi részleteket, hogy megnyerje a cég a vásárlót.

Keresőmarketing és Mesterséges Intelligencia

Ahhoz, hogy frappáns reklámanyagokat tudjon kitalálni egy keresőmarketing csapat, rengeteg adat kell, így a mesterséges intelligencia rendkívüli módon tudja segíteni a munkájukat, ha okosan használják a benne rejlő lehetőségeket.

Bővebben a témáról itt, a több mint 10 éves tapasztalattal rendelkező, nemzetközi szinten is elismert Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség szakmai blogjában olvashat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!