közgyűlés a bakonykarsztnál

2019.05.24. 07:00

Vízműszolgáltató: elégedett fogyasztók

Évi rendes közgyűlését tartotta a Bakonykarszt Víz- és Csatornamű Zártkörűen Működő Részvénytársaság Igazgatósága Veszprémben.

Juhász-Léhi István

A humán erőforrás biztosítása a Bakonykarszt jelenlegi legnagyobb kihívása – mondta el Kugler Gyula Fotó: Pesthy Márton/Napló

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Kugler Gyula vezérigazgató a Naplónak elmondta, a közgyűlésen a 2018-as üzleti jelentés elfogadása volt a fő téma, a másik pedig természetesen az idei üzleti év jóváhagyása. Mind az előterjesztést, mind a jelentést, mind a tervet megtárgyalták a részvénytársaság tulajdonosai, és elfogadták azokat.

A humán erőforrás biztosítása a Bakonykarszt jelenlegi legnagyobb kihívása – mondta el Kugler Gyula Fotó: Pesthy Márton/Napló

Megtudtuk, a körülményekhez képest a társaság megpróbálta kihozni a maximumot a 2018-as gazdasági évből: kis mértékben növekedett az ivóvíz-értékesítésük, így ennek kapcsán a társaság gazdálkodása kevésbé volt veszteséges, mint ahogy eredetileg tervezték. Az 54 millió forintos adózás előtti veszteséget sikerült a felére, 27 millióra csökkenteni.

Kugler Gyula beszélt arról is lapunknak, hogy a cég életében a legnagyobb nehézség a munkaerő-elvándorlás. A humán erőforrás biztosítása a Bakonykarszt jelenlegi legnagyobb kihívása, elsősorban bizonyos hiányszakmákra, hiszen nehéz villanyszerelőt és műszaki mérnököket találni. A Bakonykarsztnál jelenleg 380 fő dolgozik. A társaság kintlevősége 220 és 250 millió forint között van, ez a társaság nettó árbevételének 4,5 százaléka. Ez – ha a többi vízműszolgáltatóval hasonlítjuk össze – nem rossz szám, de a cél természetesen az, hogy, amennyire lehet, csökkentsék ezt az összeget, amit felújításra, üzemeltetésre tudnának fordítani.

Kiderült: a csatornázással és szennyvíztisztítással kapcsolatos európai uniós irányelveket a Bakonykarszt teljesítette, azonban a rekonstrukciót szeretnék folytatni.

Ugyanakkor a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal koordinálta azt az elégedettségi felmérést, amely az ország mind a 39 vízműszolgáltatóját érintette. Ennek kiértékelése után kiderült, a legjobb véleménnyel voltak a felhasználók a cégről, így ebben a versenyben első lett a Bakonykarszt Zrt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!